آفتاب

آمریکا به روسیه پیشنهاد همکاری در مبارزه با تروریسم داد

آمریکا به روسیه پیشنهاد همکاری در مبارزه با تروریسم داد

مسکو- ایرنا- وزیر دفاع آمریکا در گفت وگوی تلفنی با همتای روس خود به روسیه پیشنهاد همکاری برای پیشگیری ازحملات تروریستی و مبارزه با تروریست ها را داد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه، چاک هیگل وزیردفاع آمریکا روز یکشنبه به سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، حوادث تروریستی اخیر در ولگاگراد روسیه را تسلیت گفت.

هیگل آمادگی واشنگتن برای افزایش همکاری وزارتخانه های دفاع روسیه و آمریکا در امر مقابله با تهدیدهای تروریستی و پیشگیری از حملات تروریستی به ویژه با توجه به نزدیکی زمان برگزاری بازی های المپیک زمستانی سوچی را اعلام کرد.

وزیران دفاع روسیه و آمریکا در گفت وگوی تلفنی خود همچنین در مورد برخی مسایل مهم در عرصه امنیت بین المللی و همکاری های نظامی دوجانبه گفت وگو و مذاکره کردند.

دو طرف برای برگزاری کنفرانس ویدئویی درماه فوریه(ماه میلادی آینده) توافق کردند.

روابط روسیه و آمریکا در دو سال اخیر به دنبال آغاز استقرار اجزای سامانه موشکی آمریکایی در اروپا پرتنش بوده است مسایل دیگری همچون تصویب قوانین ضد روسی و آمریکایی در دو کشور بر روابط دوجانبه تاثیر منفی گذاشته است.

روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته در ولگاگراد دو انفجار انتحاری رخ داد که بر اثر آن 34 نفر کشته و بیش از60 نفر مجروح شدند.

اروپام/2242**518 ** 1064
کد N42006

وبگردی