آفتاب
همراه با تصاویر؛

تایلندی ها باز هم به خیابانها آمدند/ تظاهرات گسترده تر در 23 دی

تایلندی ها باز هم به خیابانها آمدند/ تظاهرات گسترده تر در 23 دی

یک رسانه غربی با اشاره به برگزاری تظاهرات در بانکوک نوشت معترضان در پی برگزاری تظاهرات گسترده تر در 23 دی ماه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بانکوک پست نیز با اشاره به تظاهرات امروز یکشنبه هزاران معترض در بانکوک نوشت که مخالفان از تظاهرات امروز به عنوان مقدمه ای برای برگزاری تظاهرات گسترده تر در 13 ژانویه (23 دی) خبر دادند که با هدف برکناری یینگلاک شیناواترا از قدرت انجام می شود.

این رسانه تایلندی در ادامه به مطالبات مردم این کشور پرداخت و نوشت معترضان نخست وزیر را آلت دست تاکسین شیناواترا برادرش و نخست وزیر سابق دانسته و با تحریم انتخابات دوم فوریه در پی آن هستند تا شورای مردمی برای اداره موقت کشور تا انجام اصلاحات سیاسی و انتخابات مستقل تشکیل شود.

سوتهپ تائوگسوبان دبیرکل کمیته اصلاح دموکراتیک مردم و رهبر اپوزیسیون تایلند که تظاهرات امروز یکشنبه را در بانکوک سازماندهی کرده بود از برگزاری تظاهرات در روزهای سه شنبه و پنجشنبه آتی خبر داد.

بانکوک پست همچنین از آغاز تبلیغات انتخابات مناقشه‌ برانگیز تایلند از سوی حزب نخست‌ وزیر موسوم به "پوتای" با وجود تحریم انتخابات از سوی مخالفان خبر داده است.

آغاز مبارزات انتخاباتی در تایلند درحالیست که از ابتدای ناآرامی ها در شهر بانکوک تاکنون هشت نفر کشته و 400 فرد دیگر زخمی شدند.

کد N41986

وبگردی