آفتاب
صالحی در جمع خبرنگاران: 

بازرسان تا سه هفته آینده از معدن گچین بازدید می کنند

بازرسان تا سه هفته آینده از معدن گچین بازدید می کنند

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان اعلام کرد: بازرسان تا پایان ماه ژانویه یعنی حدودا سه هفته آینده از معدن گچین بازدید خواهند کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در حاشیه مراسم بزرگداشت یاد شهدای انرژی هسته ای و چهلمین روز تدفین شهدای گمنام در پاسخ به سوالی درباره زمان بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از معدن گچین گفت : بازدید بازرسان تا پایان ماه ژانویه یعنی حدودا سه هفته آینده انجام می شود.

وی با تاکید بر ادامه همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی اضافه کرد: زمان دقیق بازدید مشخص نشده است اما این بازدید در بازه زمانی تا پایان ماه ژانویه انجام خواهد شد.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه  ایران به 6 موردی که با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به توافق رسیده، متعهد است، بیان کرد: بازدید از کارخانه آب سنگین اراک و معدن گچین دو مورد از 6 مورد یاده شده است که بازدید از کارخانه آب سنگین انجام شد و رضایت کامل آژانس را به همراه داشت.

صالحی تاکید کرد: گزارش اخیر آمانو در مورد برنامه هسته ای ایران نسبت به گزارش های قبلی مثبت بوده است و امیدواریم گزارش های آتی نیز همین طور باشد.در مجموع روند پیش رو در مذاکرات ایران با گروه 1+5 و همکاری های ایران و آژانس را مثبت می بینم و اگر هم مشکلی وجود داشته باشد با سعه صدر قابل حل است.

این خبر تکمیل می شود.

کد N41943

وبگردی