آفتاب

نمایندگان به گلایه های رییس جمهوری هم تذکر دادند

نمایندگان به گلایه های رییس جمهوری هم تذکر دادند

تهران - ایرنا - گلایه های رییس جمهوری در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس درباره تعداد بالای تذکرات و سوالات نمایندگان از وزیران کابینه سبب شد تا دو تن از نمایندگان به حسن روحانی تذکر دادند.

به گزارش ایرنا، قاسم جعفری نماینده بجنورد و محمدجواد نظری مهر نماینده کردکوی در مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در این خصوص به رییس جمهوری تذکر داده و آن را «اظهارات غیرمقبول وی در خصوص اعتراض به ایفای نقش نمایندگان در مقوله نظارت از طریق سؤال قانونی» عنوان کردند.

رییس جمهوری دوشنبه گذشته در دیدار با مجمع نمایندگان استان گیلان به طرح ده ها سوال نمایندگان از وزیران در مدت سه ماه اشاره کرد و اظهار داشت: سوال حق نمایندگان است، اما چنین حجمی از سوال از وزیران با حجم کاری بالای آنها تناسب ندارد و بعضاً برخی از تقاضاها و درخواست ها نیز منطبق با قانون نیست و وزیر در قبال برآورده نکردن آن، نباید تهدید شود. باید نمایندگان مجلس، وزیران را برای انجام کار بهتر دلگرم کنند.

روحانی افزود: اما بنده از وزیران خواسته ام ضمن احترام کامل به نمایندگان و مجلس بر اجرای دقیق قانون ایستادگی کنند. تردیدی ندارم که نمایندگان مجلس هم دلسوز و خواهان شرایط بهتر برای کشورند.

تذکرات کتبی نمایندگان را ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه قرائت کرد.

سیام**2025**1535
کد N41836

وبگردی