آفتاب
جعفری در تذكری مطرح كرد‎؛

تضعیف مجلس به نفع هیچ کس نیست

تضعیف مجلس به نفع هیچ کس نیست

اگرچه ممکن است در مواردی نیز با خواسته غیر قانونی و نابجای مجلس روبرو شویم ولی نباید صلابت و پایداری مجلس را نادیده گرفت.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تضعیف مجلس به نفع هیچ کس نیست، گفت: رسانه‌های به ظاهر طرفدار ریاست جمهوری مجلس را تهدید به انحلال یا رأی نیاوردن در دور بعدی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم جعفری صبح امروز -یكشنبه- در تذکری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر تعداد زیاد سئوالات مطرح شده نمایندگان مجلس از وزرا اظهار داشت: طبق اصل ۷۷ قانون اساسی در خصوص اظهاراتی که از جانب رئیس جمهور مطرح شد و حق سئوال مجلس را زیر سئوال برد، انتظار مجلسیان از هیئت رئیسه مجلس این بود که از حق مجلس دفاع شود.
نماینده مردم بجنورد با بیان اینکه اینگونه اظهار نظر‌ها از شأن مجلس در انظار عمومی می‌کاهد، خطاب به رئیس جمهور گفت: شما فرزند مجلس هستید و منشأ رشد و رسیدن شما به این جایگاه نیز از مجلس بوده است در نتیجه انتظار ما از شما چیز دیگری است.
جعفری خطاب به رئیس جمهور خاطر نشان کرد: شخص جناب عالی در اینکه تعامل مجلس و دولت کدام روند را طی کند نقش سازنده‌ای دارید و ما انتظار داریم همانطور که گفته می‌شود مجلس در رأس امور است این شعار در عمل هم حفظ شود.
وی با بیان اینکه تضعیف مجلس به نفع هیچ کس نیست، گفت: رسانه‌های به ظاهر طرفدار ریاست جمهوری مجلس را تهدید به انحلال یا رأی نیاوردن در دور بعدی می‌کنند.
جعفری خاطر نشان کرد: اگرچه  ممکن است در مواردی نیز با خواسته غیر قانونی و نابجای مجلس روبرو شویم، ولی نباید صلابت و پایداری مجلس را نادیده گرفت.
وی در پایان ضمن تأکید بر اینکه نمایندگان هم باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند،تأکید کرد: مجلس باید زنده و سالم باشد، چرا که مجلس خوب همه چیز را خوب و مجلس بد همه چیز را بد می‌کند.

کد N41774

وبگردی