آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

تایید هلاکت 55 تروریست/ فرار 9 هزار خانواده از فلوجه در پی حمله داعش

تایید هلاکت 55 تروریست/ فرار 9 هزار خانواده از فلوجه در پی حمله داعش

تایید هلاکت 55 نفر از عناصر داعش و فرار 9 هزار خانواده از فلوجه در پی حملات تروریستهای این گروه وابسته به القاعده از جمله خبرهای امنیتی عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، شورای استانداری الانبار اعلام کرد که در پی آغاز درگیری های نظامی در فلوجه، 9 هزار خانواده عراقی از این شهر مهاجرت کردند.

"فالح العیساوی" معاون رئیس شورای استانداری الانبار با اعلام اینکه افراد مسلح به طور کامل بر شهر فلوجه سیطره پیدا کرده اند گفت: از مجموع 31 هزار خانواده در شهر فلوجه 9 هزار خانواده این شهر را ترک کرده اند و به الصقلاویه، العامریه، بغداد و منطقه کردستان عراق منتقل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: فلوجه از اوضاع بد انسانی و قطع آب شرب رنج می برد و کارمندان ادارات خود را ترک کرده اند و همین امر خدمات رسانی را با مشکل روبرو کرده است.

المیادین نیز گزارش داد: نیروهای پلیس و عشایر عراق با افراد مسلح القاعده و گروه داعش در منطقه الجزیره درگیر شده اند. از جنوب موصل نیز خبر می رسد که دو پلیس عراقی در درگیری با افراد مسلح کشته و یک نفر دیگر زخمی شده اند.

المدی پرس نیز امروز به نقل از وزارت دفاع عراق اعلام کرد که در جریان پاکسازی استان الانبار از گروه های تروریستی، 55 نفر از عناصر گروه داعش در شهر الرمادی مرکز استان الانبار به هلاکت رسیدند.

استان الانبار از زمان اشغال عراق در سال 2003 تا اواخر سال 2006 یعنی زمان تشکیل شوراهای بیداری برای مقابله با القاعده کانونی برای گروه های تروریستی بوده است. دولت عراق از 10 روز پیش تاکنون حملات گسترده ای را برای پاکسازی الانبار از تروریست ها آغاز کرده است.

کد N41630

وبگردی