آفتاب
باهنر در پاسخ به تذکر تابش:

نمایندگان در انجام وظیفه نمایندگی خود آزادند

نمایندگان در انجام وظیفه نمایندگی خود آزادند

عموماً دادگاه‌ها اگر نماینده‌ای را احضار كنند این را به اطلاع هیات رئیسه مجلس می‌رسانند و هیات رئیسه مجلس در این میان سعی می‌کند مسئله را حل کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان در انجام وظیفه نمایندگی خود آزادند و کسی حق ندارد او را تعقیب کند، افزود: چون این مرز، مرز ظریفی است و عموماً دادگاه‌ها اگر نماینده‌ای احضار شود این را به اطلاع هیات رئیسه مجلس می‌رساند و هیات رئیسه مجلس در این میان سعی می‌کند مسئله را حل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر محمدرضا تابش مبنی بر اینکه نمایندگان در انجام وظیفه قانونی خود حق اظهارنظر دارند و نباید تحت تعقیب قرار بگیرند، گفت: نمایندگان مجلس مانند همه آحاد ملت در مقابل قانون یکسان هستند و قطعاً نمایندگان هم توقع بالایی ندارند و این صراحت دارد در قانون اساسی که حتی مقام معظم رهبری به عنوان بالاترین مقام در مقابل قانون یکسان هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس برای انجام وظیفه نمایندگی خود آزادند و می‌توانند اظهار نظر کنند، اما اگر این اظهار نظر مجرمانه باشد و به طور مثال نماینده ای بگوید فلان وزیر دزد است، اینجا نمی‌توان گفت نماینده اجازه هر نوع حرفی را دارد. چرا که اگر اینطور باشد حتما باید مستند و قانونی باشد، آبرو و حیثیت افراد را نمی توان به دلیل اختیارات نمایندگی سلب کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان در انجام وظیفه نمایندگی خود آزادند و کسی حق ندارد او را تعقیب کند، افزود: چون این مرز، مرز ظریفی است و عموماً دادگاه‌ها اگر نماینده‌ای را  احضار كنند این را به اطلاع هیات رئیسه مجلس می‌رسانند و هیات رئیسه مجلس در این میان سعی می‌کند مسئله را حل کند.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: اگر اقدام، اقدام مجرمانه‌ای باشد، اقتدار مجلس در این است که به این اقدام رسیدگی شود، اما اگر نه، اقدام نماینده در جهت انجام وظایف نمایندگی بود باید با مذاکره و تعامل حل شود.

باهنر از هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان خواست این موضوع را به صورت جدی و دقیق پیگیری و نتیجه آن را به اطلاع نمایندگان مجلس برساند.

کد N41505

وبگردی