آفتاب
کاتب در جمع خبرنگاران؛

تلفیق فردا برای کلیات بودجه 93 رای گیری می کند/ قول دولت برای ارائه تبصره هدفمندی یارانه‌ها به کمیسیون تلفیق

تلفیق فردا برای کلیات بودجه 93 رای گیری می کند/ قول دولت برای ارائه تبصره هدفمندی یارانه‌ها به کمیسیون تلفیق

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به اینکه نباید احکام، پیشنهادات و کمیسیون های تخصصی با قوانین دائمی مجلس مغایرت داشته باشد، گفت: تمام تلاش ما در کمیسیون تلفیق این است که قوانین بودجه 93، قوانین عادی و برنامه پنجم توسعه را لغو نکند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق مرکب از کلیه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و دو نفر از اعضای هر یک از کمیسیون های تخصصی مجلس است، گفت: مجموع اعضای کمیسیون تلفیق 55 نفر است که از دیروز کار خود را به طور رسمی آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در دستور کار دیروز کمیسیون تلفیق آئین نامه داخلی این کمیسیون به تصویب این اعضا رسید، افزود: یکی از مهمترین مسائلی که در این جلسه تصویب کردیم شیفت کاری کمیسیون بود که مقرر شد کمیسیون از روز شنبه هفته جاری به صورت دو شیفت به مدت چهار ساعت در دو نوبت صبح و بعد از ظهر کار کند و این کمیسیون بجز روزهای جمعه و زمانیکه صحن علنی فعال است، تعطیلی ندارد.

کاتب ادامه داد: امروز بعد از ظهر کلیات آثار اقتصادی مترتب در بودجه که در لایحه 93 آمده است، مورد بحث قرار می گیرد و فردا صبح نیز کلیات بودجه با حضور معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری مورد بحث قرار خواهد گرفت که سه نماینده موافق و سه نماینده مخالف هر کدام به مدت 15 دقیقه صحبت می کنند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات و دولت نیز نظر خود را اعلام می کنند تا کلیات بودجه فردا رأی گیری شود.

نماینده مردم گرمسار ادامه داد: دوشنبه بعد از ظهر کلیه جداول درآمدی بودجه را بررسی می کنیم و سعی می کنیم تا آخر هفته بررسی آن نهایی شود.

وی افزود: هفته آینده نیز از روز شنبه تا پنجشنبه جداول هزینه ای را مورد بحث قرار خواهیم داد و تلاش می کنیم طی دو هفته بررسی کلیات بودجه به پایان برسد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اگر در جریان بررسی بودجه وقت کم بیاوریم، کمیسیون تلفیق می تواند یک یا دو هفته از هیات رئیسه زمان بگیرد، اما پیش بینی ما این است که حداکثر تا سه هفته آینده بررسی ها به پایان رسیده و تا 7 یا 8 بهمن بودجه را به صحن علنی ارائه کنیم تا قبل از 22 بهمن لایحه بودجه تصویب شود.

وی همچنین یادآور شد: مصوبه دیگر روز گذشته کمیسیون تلفیق این بود که تلاش کنیم همه پیشنهادات و احکامی که از کمیسیون های تخصصی ارائه می شود با قوانین دائمی مجلس مانند قانون هدفمندی یارانه ها، برنامه و بودجه، برنامه پنجم توسعه، اصل 44 و اسناد بالادستی مغایرت نداشته باشد، اگر پیشنهاداتی آورده شود که با قوانین دائمی مغایر باشد، نیاز به سه چهارم رأی است که همکاران ما همکاری خواهند کرد و آن را تصویب نمی کنند.

کاتب با اشاره به آنچه برای اعضای کمیسیون تلفیق مورد اهمیت است، گفت: شفافیت بودجه مهمترین مساله برای کمیسیون تلفیق است که در لایحه بودجه 93 این مساله به خوبی دیده شده است به طوری که هیچ عدد پنهانی نداریم.

وی افزود: تمام تلاش ما در کمیسیون تلفیق این است که قوانین بودجه 93، قوانین عادی و برنامه پنجم توسعه را لغو نکند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه همچنین در خصوص اینکه پیش بینی شما از کلیات لایحه بودجه چیست؟، گفت: پیش بینی ما این است که با ویژگی هایی که دارد کلیات لایحه بودجه تصویب خواهد شد.

نماینده مردم گرمسار همچنین درباره فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: تا این لحظه دولت عدد و رقم هدفمندی یارانه ها را در یک تبصره جداگانه نیاورده است، اما قول داده که این موضوع را در قالب یک تبصره به کمیسیون تلفیق ارائه دهد تا سرجمع افزایش قیمت حامل های انرژی و هزینه های آن را تصویب کنیم، نحوه عملکرد به عهده دولت است.

کاتب خاطر نشان کرد: دولت در این تبصره میزان افزایش قیمت هر یک از حامل های انرژی را اعلام خواهد کرد که نحوه اجرای مواد 7، 8 و 9 قانون هم به عهده دولت است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در پاسخ به اینکه فکر می کنید فردا این تبصره به کمیسیون تلفیق ارائه شود یا نه؟، پاسخ داد: بعید است فردا تبصره را به کمسیون بیاورند.

کد N41484

وبگردی