آفتاب

ایتالیا از مشارکت ایران در ژنو ۲ حمایت کرد

ایتالیا از مشارکت ایران در ژنو ۲ حمایت کرد

ایتالیا، همواره بر حضور ایران در مذاکرات بحران‌های منطقه‌ای از جمله مسائل عراق، افغانستان و سوریه حمایت کرده است و بر همین اساس ایتالیا از حضور این كشور در مذاکرات ژنو درباره سوریه حمایت می‌کند.

یک سناتور ایتالیایی گفت كه کشورش از مشارکت ایران در کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «پیر فرناندو کاسینی» گفت که ایتالیا، همواره بر حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات بحران‌های منطقه‌ای از جمله مسائل عراق، افغانستان و سوریه حمایت کرده است و بر همین اساس ایتالیا از حضور این كشور در مذاکرات ژنو درباره سوریه حمایت می‌کند.

کاسینی که رئیس کمیته خارجی مجلس سنای ایتالیا است، این سخنان را در دیدار با «علاءالدین بروجردی» رئیس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در تهران و در روز شنبه مطرح کرد.

وی همچنین مذاکرات سیاسی را به عنوان راه‌حلی برای بحران سوریه توصیف کرد.

سازمان ملل، ۲۲ ژانویه ۲۰۱۴ را به عنوان تاریخ برگزاری کنفرانس بین‌المللی سوریه تعیین کرده است. این کنفرانس، در شهر «مونترو» سوئیس در تاریخ ۲۲ ژانویه آغاز خواهد شد و در ۲۴ ژانویه به دفتر سازمان ملل در ژنو منتقل خواهد شد.

این حقوق‌دان عضو سنای ایتالیا با تاکید بر این که ایران از اهمیت بسیار زیادی در منطقه برخوردار است، تاکید کرد که تهران و رم از روابط مطلوب سیاسی و پارلمانی برخوردار هستند و پارلمان ایتالیا از گسترش روابط با ایران در آینده نیز استقبال می‌کند.

وی همچنین گفت که ایتالیا از حق ایران برای توسعه فن‌آوری هسته‌ای صلح‌آمیز حمایت می‌کند.

بروجردی نیز به نوبه خود به روابط دوستانه دیرینه میان ایران و ایتالیا اشاره کرده و گفت که مجلس ایران پذیرای افزایش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای اروپایی است. وی گفت که روابط مطلوب خارجی با کشورهای جهان از جمله اولویت‌های اصلی سیاسی ایران است.

وی همچنین بر حق ایران برای توسعه فن‌آوری هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز تاکید کرده و گفت: «جمهوری اسلامی ایران، همواره در چارچوب قانون منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای عمل کرده است و هرگز به دنبال ساخت سلاح‌های هسته‌ای نبوده است و در آینده نیز قصد ندارد چنین کاری کاری انجام دهد.»

این نماینده مجلس ارشد ایران در ادامه با اشاره به تحولات خاورمیانه گفت که گف‌وگو بین ایران و کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، می‌تواند در ایجاد و تقویت صلح و ثبات در منطقه کمک کند.

کد N41478

وبگردی