آفتاب
در تذکر کتبی نمایندگان مطرح شد:

ضرورت اعلام دارایی رئیس‌جمهور و اعضای کابینه/ پیگیری پرونده ماجد الماجد

ضرورت اعلام دارایی رئیس‌جمهور و اعضای کابینه/ پیگیری پرونده ماجد الماجد

تذکر به رئیس‌جمهور در مورد اعتراض به ایفای نقش نمایندگان در مقوله نظارت از طریق سوال قانونی، تسریع در اعلام دارایی‌های رئیس‌جمهور، معاونین رئیس‌جمهور، وزیران و همسران و فرزندان‌ آنان قبل از خدمت به قوه قضائیه و پیگیری پرونده تروریستی ماجد الماجد تروریست تبعه سعودی ازجمله تذکرات کتبی امروز نمایندگان به مسوولان اجرایی کشور بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن کامل تذکرات کتبی نمایندگان مجلس که در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس از سوی ضرغام صادقی عضو هیات رئیسه قرائت شد به شرح زیر است:

* روح‌الله بیگی نماینده مردم میاندوآب در مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: چرا قانون بازنشستگی خبرنگاران اعمال نمی‌شود؟ و به وزیر نیرو: عدم توجه به آب کشاورزی.

* فرهنگی، پزشکیان، سعیدی، رحمانی، منادی، قره سید، قاضی‌پور، شیری، مددی، حسن‌نژاد، دهقانی و فتاحی نمایندگان تبریز، ارومیه، هشترود، میانه، مرند، ورزقان و ارومیه به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تامین امکانات مورد نیاز فرودگاه تبریز و جلوگیری از لغو مکرر پروازها و سرگردانی مسافران.

* خجسته و سلطانی صبور نمایندگان همدان و رزن به وزیر صنعت، معدن و تجارت: عملکرد شرکت‌های خودرویی خصوصا سایپا و نبود نظارت و عدم بازپرداخت پول مالباختگان همدانی.

* قاضی پور نماینده ارومیه به وزیر جهاد کشاورزی: نظارت دقیق بر توزیع سموم و کود شیمیایی کشاورزان.

* بیرانوند نماینده بروجرد به وزیر بهداشت: رسیدگی سریع به وضعیت بیمارستان‌های شهر بروجرد با توجه به فرسودگی شدید بیمارستان‌ها و تکمیل بیمارستان آیت‌الله بروجردی.

* طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر نفت: رسیدگی به مشکلات ساکنین مسکن مهر آبشناسان شهرستان رباط‌کریم در مورد انشعابات گاز شهری منازل و به وزیر ورزش و امور جوانان: اظهارنظر معاونت این وزارتخانه در مورد خانه‌های مجردی.

* جعفری و نظری مهر نمایندگان بجنورد و کردکوی به رئیس جمهور: اظهارات غیرمقبول ایشان در خصوص اعتراض به ایفای نقش نمایندگان در مقوله نظارت از طریق سوال قانونی.

* دواتگری نماینده مراغه و عجب‌شیر به وزیر صنعت، معدن و تجارت:‌ تسریع در تشکیل نظام مهندسی صنعت .

* مددی نماینده میانه به وزیر جهاد کشاورزی: عدم نظارت و برنامه‌ریزی باعث از بین رفتن پتانسیل‌های بالقوه منطقه‌ای و ملی شده است.

* کوچکی‌نژاد نماینده رشت به وزیر بهداشت: پزشک خانواده از اقدامات اساسی است و باید تقویت شود و به وزیر بهداشت و علوم: گاهی اوقات به خاطر مشکلات خاص دانشجوی روزانه دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم منتقل یا مهمان می‌شود اما متاسفانه شهریه دانشگاه آزاد را از آن‌ها می‌گیرند.

* آقاجری نماینده بندر ماهشهر به وزیر راه و نفت: عدم اتمام جاده بندر ماه‌شهر به امیدیه با وجود این که چندین ماه است عملیات اجرایی آن تمام شده و تنها بیست کیلومتر آن خط کشی و علامت‌گذاری نشده است.

* بخشایش نماینده اردستان به وزیر بهداشت: دستور تسریع در تامین اعتبار تکمیل ساخت آزمایشگاه مرکزی شهرستان اردستان که در سال 87 تخریب و بازسازی آن در سال 88 شروع شده ولی در ادامه در پیچ و خم اداری تامین اعتبار با مانع روبرو شده است.

* نقوی حسینی نماینده ورامین به وزیر بهداشت: تسریع در استقرار دانشگاه بین‌المللی قشم در شهرستان ورامین پیرو توافق و واگذاری ساختمان.

* حقیقت‌پور نماینده اردبیل به وزیر نیرو: عدم هماهنگی با مسوولین استان اردبیل در به کارگیری مدیران جدید.

* کارخانه‌ای، سالک، کوثری نمایندگان همدان، اصفهان و تهران به رئیس جمهور: تسریع در اجرای اصل 142 قانون اساسی مبنی بر اعلام دارایی‌های رئیس‌جمهور، معاونین رئیس‌جمهور، وزیران و همسران و فرزندان‌ آنان قبل از خدمت به قوه قضائیه.

* کارخانه‌ای نماینده همدان به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت برنامه‌ریزی ویژه و توجه هدفمند در جهت ارتقاء سطح تولید نهادهای دامی با توجه به توانمندی‌های موجود و نقش مهم آن در امنیت غذایی کشور.

* اسدی نماینده مشکین‌شهر به وزیر راه: دلیل عدم توجه و عدم احساس مسوولیت نسبت به تصادفات خونین در محور مشکین‌شهر – اردبیل و به وزیر تعاون: لزوم صدور دستور تسریع در ارتقاء‌ درمانگاه تامین اجتماعی مشکین‌شهر به درمانگاه تخصصی.

* نوباوه نماینده تهران به وزرای دادگستری و امور خارجه:‌پیگیری پرونده تروریستی ماجد الماجد تروریست تبعه سعودی.

* نکو نماینده رباط‌کریم به و زیر راه و شهرسازی:‌صدور دستورات فوری و لازم جهت تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان نیمه تمام شهرستان بهارستان.

* محجوب نماینده تهران به وزیر دادگستری: جلوگیری از تضییع حقوق اعضای پروژه‌های مسکن نگین غرب در محاکم قضایی و توسط متخلفین.

* کاشانی نماینده زاهدان به وزیر صنعت: نظارت ناکافی بر قیمت‌های کالاها و خدمات.

* جمیری نماینده بوشهر به وزیر آموزش و پرورش: توجه به مدارس شبانه‌روزی و تامین مواد غذایی مناسب برای آنان.

* کریمی قدوسی نماینده مشهد به رئیس جمهور: تذکر جهت رعایت اصول دینی و اسلامی توسط برخی از وزرا و به وزیر اقتصاد: تذکر به بانک مرکزی درباره امتیاز میلیارد دلاری به یکی از شرکت‌های بخش خصوصی.

* قاضی‌پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر راه : با توجه به تکلیف قانون اساسی در اصل31 در مورد اولویت مسکن کارگران و روستاییان تسریع در تحویل مسکن مهر به آنان.

* سلطانی صبور نماینده رزن به وزیر امور خارجه : موضع انفعالی وزارت خارجه در مورد لیگ جعلی امارات مایه بسی شگفتی شده است. علت انفعال و عدم اقدام موثر وزارت خارجه در این باره چیست؟

* سلیمی نماینده محلات به وزیر صنعت: علت عدم توجه به مقررات قانونی و واگذاری و استخراج معادن چیست؟

* محجوب و قاضی پور نمایندگان تهران و ارومیه به وزرای امور خارجه و ارشاد: تسریع در حفظ جان زائران ایرانی در عراق.

* سید بهلول حسینی، عارفی و سعیدی نمایندگان میانه، جیرفت و تبریز به رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در اجرای قانون استخدام ده هزار نفر از جوانان متخصص و با تجربه تحت عنوان ناظرین گندم در وزارت جهاد کشاورزی با توجه به اتمام قریب الوقوع مهلت قانونی آنان تا پایان سال 92.

* لاهوتی نماینده لنگرود به وزیر تعاون: شروع عملیات اجرایی بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان لنگرود.

* نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار به وزیر صنعت: اقدام عاجل در ابطال پروانه بهره‌برداری و تعلیق فعالیت شرکت معدنی احیای سپاهان با توجه به تخلفات گسترده.

* سوری نماینده سلسله و دلفان به وزیر نیرو: راه‌اندازی و پمپاژ آب کشاورزی در شهرستان سلسله و دلفان و دستور جهت برق‌کشی به روستاهای محروم زیر 20 خانوار در شهرستان دلفان.

* آریایی‌نژاد نماینده ملایر به وزیر صنعت: علت عدم برگشت وجوه واریزی مشتریان از سوی شرکت زاگرس خودرو پس از گذشت بیش از یک سال.

انتهای پیام

کد N41452

وبگردی