آفتاب

اپوزیسیون اوکراین برای انتخابات ریاست‌جمهوری سه کاندیدا دارد

اپوزیسیون اوکراین برای انتخابات ریاست‌جمهوری سه کاندیدا دارد

یکی از رهبران مخالفان دولت اوکراین اعلام کرد، روسای سه نیروی سیاسی اصلی مخالف دولت این کشور در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری آتی اوکراین کاندیدا خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، آرسنی یاتسنیوک، رهبر جناح مخالف باتکفشینا در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که در ماه مه 2013 رهبران مخالف دولت اوکراین این تصمیم را گرفتند.

وی در این مصاحبه تاکید کرد تا آنجا که مساله به کاندیدای واحد مخالفان برای انتخابات ریاست جمهوری مربوط می‌شود ما در این خصوص چند دور مذاکرات انجام داده‌ایم و نتایج آنها را نیز رسما اعلام کرده‌ایم زیرا در هجدهم مه سال گذشته سه نیروی سیاسی اصلی ما توافقی را امضا کرده و در آن متعهد شدند در دور دوم انتخابات حول یک کاندیدای واحد اتحاد داشته باشند.

وی افزود: این توافق امضا شد و باید به اجرا درآید توافق صراحتا گفته است که دور نخست انتخابات به نوعی یک انتخابات مقدماتی برای همه کاندیداها بوده و از این میان کاندیدایی که بهترین نتیجه را در دور نخست کسب کند در دور دوم از حمایت همه نیروهای سیاسی مخالف برخوردار خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: در مرحله فعلی هنوز هیچ چیز رسما تغییر نکرده است پیروزی ما هنگامی خواهد بود که سه نیروی مخالف دولت اوکراین در سال 2014 یک تیم واحد پیروز را به منظور انجام اصلاحات حامی اروپا معرفی کند.

در عین حال، پلیس شهر کی‌یف اعلام کرد که ساکنان مناطق اطراف محل اعتراضات مخالفان دولت نسبت به مزحمت‌هایی که این اعتراضات برای آنها داشته سیلی از شکایت ها را مطرح کرده‌اند.

وزارت کشور اوکراین در وب‌سایت خود گزارش داد، نزدیک به 17 شکایت درباره اتهامات ارتکابی معترضان طی 24 ساعت گذشته نزد پلیس منطقه مطرح شده است.

ساکنان منطقه شکایت دارند که تجمعات معترضان باعث اخلال در تحرک سواره‌ها و پیاده‌ها در میدان استقلال و خیابان مجاور آن شده است و کارکنان سازمان‌های خیریه نیز شکایت کرده‌اند که برخی معترضان اموالی را از آنها تصرف کرده‌اند.

وزارت کشور اوکراین گفت که همه شکایت ها بررسی‌ خواهد شد.

در عین حال یکی از زنان ساکن منطقه نیز نسبت به تجاوز به وی در یکی از چادرهای اردوی مخالفان دولت اوکراین در میدان استقلال شکایت کرده است.

انتهای پیام

کد N41395

وبگردی