آفتاب

232 مورد نقض حقوق بشر علیه خبرنگاران توسط رژیم صهیونیستی در سال 2013

232 مورد نقض حقوق بشر علیه خبرنگاران توسط رژیم صهیونیستی در سال 2013

رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی 232 مورد نقض حقوق بشر علیه خبرنگاران فلسطینی اعمال کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت اطلاع رسانی دولت منتخب فلسطین در گزارشی اعلام کرد: مسئولان رژیم اسرائیل در سال گذشته میلادی 232 مورد نقض حقوق بشر علیه خبرنگاران و روزنامه نگاران فلسطینی داشتند.

در این گزارش گفته شده است که رژیم صهیونیستی خبرنگاران فلسطینی را مورد ضرب و شتم و یا آنها را با گلوله سربی هدف قرار داده است. همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی از گاز اشک آور علیه خبرنگاران استفاده کرده اند و بسیاری از این افراد را بازداشت کرده اند.

منع خبرنگاران از پوشش خبری اخبار مربوط به توسعه شهرک ها و تظاهرات علیه دیوار حائل و راهپیمایی حمایت از مسجدالاقصی و همبستگی با اسرای فلسطینی که اعتصاب غذا کرده اند و جلوگیری از سفر خبرنگاران برای درمان از جمله موارد نقض حقوق بشر علیه خبرنگاران فلسطینی به شمار می رود.

در ادامه گزارش گفته شده است: 121 خبرنگار و عکاس به طور مستقیم یا غیر مستقیم در معرض تجاوزات اسرائیل در سال 2013 قرار گرفتند که 3 تن از این خبرنگاران متعلق به نوارغزه و 3 خبرنگار زن نیز ساکن کرانه باختری، قدس و شهر حیفا در اراضی اشغالی 48 بودند.

رژیم صهیونیستی همچنین در راستای اقدامات تجاوزکارانه خود به منازل خبرنگاران و دفاتر کار آنها یورش بردند و تجهیزات آنها از جمله دوربین و رایانه و ... را مصادره کردند.

کد N41379

وبگردی