آفتاب

مخالفت تل آویو با پیشنهاد حضور نظامیان آمریکایی در مرزهای فلسطین

مخالفت تل آویو با پیشنهاد حضور نظامیان آمریکایی در مرزهای فلسطین

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با پیشنهاد وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با استقرار نظامیان ایالات متحده در مرزهای کشور جدید فلسطینی بویژه منطقه "غور اردن" مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای روسیه، "یووال اشتینیتز" ضمن مخالفت با پیشنهاد "جان کری" اعلام کرد که تامین امنیت باید در دستان خود اسرائیل باشد نه یک کشور خارجی.

جان کری هم اکنون در عربستان سعودی به سر می برد و قرار است فردا دوشنبه مجددا عازم سرزمین های اشغالی شود و در خصوص این پیشنهاد مذاکراتی را با مقامات رژیم صهیونیستی انجام بدهد.

دوره 9 ماهه ای که آمریکا برای به نتیجه رساندن مذاکرات سازش مشخص کرده در ماه آوریل سال جاری میلادی به پایان می رسد اما با این حال اختلافات زیادی میان تل آویو و تشکیلات خودگردان در مورد سازش احتمالی وجود دارد با این وجود کری روز شنبه در کنفرانس خبری در رام الله مدعی برخی پیشرفتها در روند مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم‌ صهیونیستی شد.

کری در عین حال اعلام کرد که طرفین هنوز نتوانسته اند در مورد چارچوب توافقنامه نهایی به تفاهم برسند.

مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم‌صهیونیستی از تابستان امسال و بعد از وقفه ای سه ساله از سر گرفته شد. گفته می شود کری قصد دارد طرفین را متقاعد کند که دستکم تا پایان ماه جاری میلادی بر سر چارچوب توافق نهایی به تفاهم برسند.

ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از سر گیری مذاکرات سازش را با پیش شرطهایی چون توقف شهرک سازی در اراضی اشغالی، آزادی اسرای فلسطینی و همچنین پذیرش مرزهای پیش از سال 1967، پذیرفت.

در بین این پیش شرطها تنها شرط دوم آن هم محدود به فقط 104 اسیر مورد موافقت رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. تاکنون سه گروه 26 نفری از این اسرا آزاد شده اند.

کد N41378

وبگردی