آفتاب

باهنر: دولت و مجلس باید مکمل یکدیگر باشند

باهنر: دولت و مجلس باید مکمل یکدیگر باشند

تهران-ایرنا- نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی با بیان این که تعامل بین مجلس و دولت مساله ای حساس و ظریف است، گفت: دولت و مجلس باید مکمل یکدیگر باشند و قرار نیست کسی مزاحمتی برای دیگری ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمدرضا باهنر که ریاست ساعاتی از جلسه علنی روز یکشنبه مجلس را برعهده داشت، این مطلب را پاسخ به اخطار قاسم جعفری نماینده بجنورد درباره اظهارات اخیر رییس جمهوری در زمینه دهها سوال نمایندگان مجلس از وزیران در مدت سه ماه گذشته عنوان کرد.

جعفری امروز در اخطار قانون اساسی تاکید کرد: اظهارات رییس جمهوری حق سوال مجلس از وزیران و هیات دولت را زیر سوال می رود و انتظار داشتیم هیات رییسه از شان مجلس دفاع کند.

باهنر نایب رییس دوم مجلس نیز در پاسخ به این اخطار گفت: در صورتی که سخنان آقای روحانی درست و به حق باشد باید در جلسات خصوصی این مساله حل شود، اما نباید رسانه ای شود.

وی تصریح کرد: رسانه ای شدن این مطالب هزینه زیادی به کشور وارد می کند.

نایب رییس دوم مجلس ادامه داد: در جامعه نباید این موضوع که مسوولان به دنبال حل مشکل مردم نیستند، جا بیفتد زیرا در آن زمان مردم فکر می کنند مسوولان به دنبال کارهای خود هستند و از مشکلات آنها غافل شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری دوشنبه گذشته در دیدار با مجمع نمایندگان استان گیلان به طرح دهها سوال نمایندگان از وزیران در مدت سه ماه اشاره کرد و اظهار داشت: سوال حق نمایندگان است، اما چنین حجمی از سوال از وزیران با حجم کاری بالای آنها تناسب ندارد و بعضاً برخی از تقاضاها و درخواست ها نیز منطبق با قانون نیست و وزیر در قبال برآورده نکردن آن، نباید تهدید شود. باید نمایندگان مجلس، وزیران را برای انجام کار بهتر دلگرم کنند.

روحانی افزود: اما بنده از وزیران خواسته ام ضمن احترام کامل به نمایندگان و مجلس بر اجرای دقیق قانون ایستادگی کنند. تردیدی ندارم که نمایندگان مجلس هم دلسوز و خواهان شرایط بهتر برای کشورند.

سیام(3)**9103**9132**1336
کد N41259

وبگردی