آفتاب

آمادگی میانمار برای میزبانی نشست‌های آ.سه.آن

آمادگی میانمار برای میزبانی نشست‌های آ.سه.آن

میانمار به طور کامل آماده می‌شود تا در جریان ریاست یکساله‌اش بر اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) میزبان نشست‌های گوناگون باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، بیش از 300 نشست در نای پی تائو، یانگون، ماندالای و باگان شامل اجلاس سران، نشست در سطح وزراء و نشست در سطح مقام‌های ارشد خواهد بود.

برنامه‌ها برای میزبانی نخستین اجلاس سران منطقه با حضور بیش از 15 هزار نماینده از داخل و خارج از کشور انجام شده است.

میانمار همچنین محل اقامت، اقدامات امنیتی، وسایل ایاب و ذهاب و اطلاعات لازم برای نشست‌های منطقه‌ای را آماده کرده است.

ساختمان مهمانان دولتی، 1848 اتاق با ظرفیت حدود 3000 مهمان و چندین هتل در نای پی تائو با چهار هزار اتاق آماده پذیرایی از مهمانان هستند.

میانمار برای نشان دادن آمادگی خود مرکز بین‌المللی کنوانسیون میانمار، محل برگزاری اجلاس سران منطقه و دیگر نشست‌ها را روز شنبه در نای پی تائو، پایتخت جدید این کشور افتتاح کرد.

میانمار به عنوان رئیس آ.سه.آن نقش اصلی را در اجرای اولویت‌های این انجمن به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تاسیس "جامعه آ.سه.آن" ایفا خواهد کرد.

میانمار همچنین باید طرح "دیدگاه آ.سه.آن" را برای سال 2015 میلادی تعیین کند.

طبق برنامه میانمار در چند روز آینده نخست میزبان شصت و دومین نشست کمیته همکاری آ.سه.آن در خصوص سرمایه‌گذاری در نای پی تائو خواهد بود. چند تن از سرمایه گذاران از کشورهای عضو آ.سه.آن و میانمار در این نشست دو روزه 11-10 ژانویه سال جاری میلادی در رابطه با اصلاح "پیمان جامع سرمایه‌گذاری آ سه آن"، اصلاح اعتبارهای بدون مجوز ذکر شده در این پیمان و برنامه‌های کنونی اجرای این پیمان مذاکره خواهند کرد.

این کمیته وظیفه افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه، تسهیل قوانین و تنظیم و ترغیب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری در کشورهای این منطقه را برعهده دارد.

پس از آن 18- 15 ژانویه سال جاری میلادی میانمار میزبان نشست وزرای امور خارجه آ.سه.آن خواهد بود.

کشورهای عضو آ.سه. آن برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام هستند.

انتهای پیام

کد N41121

وبگردی