آفتاب

آریایی‌نژاد: مفسدان اقتصادی عرصه را بر زحمت‌کشان تنگ نکنند

آریایی‌نژاد: مفسدان اقتصادی عرصه را بر زحمت‌کشان تنگ نکنند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که در اثر بی‌توجهی به موضوع پیشگیری، کشور و مردم در سال‌های اخیر متحمل هزینه‌های گزاف شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد آریایی‌نژاد در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس، اظهار کرد: اگر اسلام منش و روش ما باشد مشکلی پیش نمی‌آید. عملکرد همه نهادها به ویژه آموزش و پرورش باید هم‌جهت با تعالیم اسلام باشد تا زمینه برای تاخت و تاز احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها فراهم نشود.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر توجه به تخصص‌گرایی را فراموش کرده‌ایم و بخش اول درمان یعنی پیشگیری مورد بی‌توجهی قرار گرفته و در نتیجه مردم متحمل هزینه‌های گزاف و جبران‌ناپذیری شده‌اند. به نظر می‌رسد در این راستا واقعی شدن تعرفه‌ها، توجه به پزشکان عمومی و بهورزان، خانه‌های بهداشت، مراقبت‌های اولیه بهداشتی، پزشکان خانواده، افزایش تولید واکسن‌ها، رعایت حقوق بیمار و رعایت استاندارد تعداد ویزیت در ساعت از راه‌های حل مشکلات بخش بهداشت و درمان است.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌یی باید قهرمانانه عمل شود، یادآور شد: این قرن،‌ قرن اسلام و معنویت است و اسلام، عقلانیت، معنویت و عدالت را با یکدیگر به ملت‌ها هدیه می‌دهد. ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با محاسبات معنوی و اخلاقی پیروز شدیم و نه فقط محاسبات مادی. اما در 100 سال اخیر در معاهدات و قراردادها خسارات جبران‌ناپذیری به ایران اسلامی وارد شده چرا که منحصرا به فکر محاسبات مادی بوده‌اند.

آریایی‌نژاد با اشاره به موضوع ویژه‌خواری، تصریح کرد: گردآوردندگان ثروت‌های نامشروع، زیاده‌خواهان و زیاده‌خواران و مفسدان اقتصادی نباید عرصه را بر کسانی تنگ کنند که یا سرمایه‌گذاری می‌کنند، یا زحمت می‌کشند، یا درس می‌خواندند، یا علم را گسترش می‌دهند و درآمدی بسیار کمتر از آنها دارند.

وی خواستار توجه ویژه به تولید کشاورزی شد و گفت: صنعتی کردن کشاورزی، استفاده از سموم سبز و آفت‌کش‌های زیست‌سازگار و ارگانیک غیربیولوژیک باید مورد توجه سازمان محیط زیست قرار گیرد چرا که استفاده از سموم و کودهای شیمیایی مشکلی برای بخش کشاورزی ما ایجاد کرده است.

آریایی‌نژاد در ادامه خواستار توزیع متوازن و عادلانه بودجه شد و تصریح کرد: تراکم بودجه‌ها در شهرهای پرجمعیت خیانت دو طرفه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و شهرهای بزرگ است. در شهرهای بزرگ مردم از معضلات مختلف شهرنشینی به ویژه آلاینده‌های زیست محیطی رنج می‌برند.

وی در ادامه خواستار توجه به آموزش فنی و حرفه‌ای و پرورش انسان‌های صالح و کارآمد شد و گفت: هم‌اکنون مکان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از نبود امکانات و تجهیزات کارهای عملی به شدت رنج می‌برند.

نماینده مردم ملایر در مجلس طراحی نظام عادلانه پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگی کارمندان و کارگران را نیز خواستار شد و گفت که نباید در این زمینه بی‌عدالتی وجود داشته باشد.

آریایی‌نژاد در بخش دیگری از نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس نیاز به مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی، تسریع در عملیاتی کردن پروژه منطقه ویژه اقتصادی، افزایش پوشش شبکه‌های دیجیتال، حفظ و حراست از منابع موجود، توجه به خانه‌های بهداشت و تامین پزشک عمومی، تسریع در افزودن رشته‌های مورد نیاز، توجه به مدیران کارآمد فعال و بومی، توجه به صنایع تبدیلی و توجه به کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که کمتر از ظرفیت از آنها بهره‌برداری می‌شود را از جمله مطالبات مردم ملایر از مسئولان عنوان کرد.

انتهای پیام

کد N41063

وبگردی