آفتاب

پنتاگون پهپادهایش را ارتقا می‌دهد

پنتاگون پهپادهایش را ارتقا می‌دهد

طبق یک گزارش جدید وزارت دفاع آمریکا، ارتش این کشور امیدوار است که پهپادها در آینده به توانایی تغییر ماموریت خود بدون هدایت انسان برسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا در نقشه راه یکپارچه سیستم‌های بدون سرنشین که هفته گذشته منتشر کرد، نسبت به پیشرفت در دهه‌های پیش رو ابراز امیدواری کرد.

پهپادها برای تعیین مسیر حرکت و در برخی موارد مسیر بمباران خود، از سیستم‌های موقعیت‌یاب جهانی (جی پی اس) استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد چرا هزاران غیرنظامی در اثر حمله آنها در خاورمیانه کشته شده‌اند.

منتقدان به کارگیری پهپادها توسط آمریکا در آسمان این کشور و همچنین در خاورمیانه از نقشه راه جدید وزارت دفاع آمریکا استقبال نخواهند کرد. مقامات امیدوارند که با به کارگیری الگوریتم‌های مختلف، سنسورهای ردیابی و دیگر ماشین‌های پیشرفته، نوعی مجموعه قوانین داخلی در پهپادها به وجود آورند که باعث شود آنها کنترل بیشتری بر اقدامات خود داشته باشند.

در حال حاضر پهپادها برای بودجه ارتش آمریکا سودی ندارند. مقامات آمریکایی امیدوارند که با واگذاری بسیاری از مسئولیت‌های انسان به پهپادها، بدون قربانی کردن توانایی نظامی، این فشارها را کاهش دهند.

طراحان این نقشه راه همچنین معتقدند که علاوه بر رفع محدودیت‌های بودجه‌ای، اگر عملکرد خودکار پهپادها بیشتر باشد، در صورت مواجهه آمریکا با یک رقیب در این زمینه، راهبردهای آن موثرتر خواهند بود.

وزارت دفاع ‌آمریکا در عین حال قصد دارد تا پهپادهای بیشتری را به سلاح‌های سبک‌تر و قابل هدایت دقیق مسلح کند. پنتاگون قصد دارد تا موشک‌ها و سلاح‌های زیادی را بر روی پهپادها نصب کند و همچنین بالگردهای بدون سرنشین خود را نیز به موشک هیدرا 70 که متعلق به دوران جنگ سرد است، مسلح کند.

انتهای پیام

کد N40904

وبگردی