آفتاب

هلاکت 55 عضو القاعده توسط ارتش عراق در الانبار

هلاکت 55 عضو القاعده توسط ارتش عراق در الانبار

فرمانده نیروهای زمینی عراق از کشته شدن 55 تن از شبه نظامیان مسلح وابسته به القاعده توسط نیروهای امنیتی در استان الانبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، علی غیدان، فرمانده نیروهای زمینی ارتش عراق گفت: در دو عملیات امنیتی که در بخش‌های مختلف استان الانبار صورت گرفت 55 تن از شبه نظامیان مسلح کشته شدند.

وی افزود: در نخستین عملیات در نزدیکی شهر الرمادی نیروهای امنیتی گروه "دولت اسلامی عراق و شام" را هدف قرار داده و 25 تن از اعضای آن را کشتند و در نزدیکی شهر فلوجه نیز گروه بزرگی از شبه نظامیان گروه "دولت اسلامی عراق و شام" توسط نیروهای امنیتی مورد هدف قرار گرفته و 30 تن از آن‌ها کشته شدند.

بخش‌هایی از شهرهای الرمادی و فلوجه واقع در غرب عراق پس از حمله نظامی تحت رهبری آمریکا در سال 2003 میلادی به پایگاه‌های شبه نظامیان تبدیل شد.

درگیری‌ها در شهر الرمادی پس از آن صورت گرفت که نیروهای امنیتی مهمترین کمپ معترضان ضد دولتی را برچیدند. این کمپ پس از تظاهرات اواخر سال 2012 ایجاد شد. این درگیری‌ها در ادامه به فلوجه کشیده شد و پس از خروج نیروهای امنیتی از این مناطق گروه دولت اسلامی عراق و شام وارد این مناطق شد.

یکی از مقامات ارشد امنیتی استان الانبار روز شنبه گفت: شهر فلوجه به طور کامل خارج از کنترل دولت عراق است و در دستان گروه دولت اسلامی عراق و شام قرار دارد.

انتهای پیام

کد N40675

وبگردی