آفتاب

اردوغان دستگاه قضایی ترکیه را به تلاش برای کودتا متهم کرد

اردوغان دستگاه قضایی ترکیه را به تلاش برای کودتا متهم کرد

در ترکیه تلاش شده است تا کودتایی قضایی انجام شود؛ اما ما با این عملیات مقابله می‌کنیم، با توطئه ۱۷ دسامبر که آینده و ثبات کشور ما را هدف قرار داده است رویارو خواهیم شد.

«رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه عملیات اخیر پلیس و مراجع قضایی در رابطه با پرونده فساد مالی را توطئه علیه دولت خود نامیده و دستگاه قضایی را متهم کرد که در پی «ترور اراده ملت» است.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، نخست‌وزیر ترکیه که چندی است با دستگیر‌ی‌های گسترده طرفداران و افراد وابسته به دولت خود در رابطه با پرونده فساد مالی روبه‌رو است، طی سخنانی دستگاه قضایی را به دلیل تحقیقات درباره این پرونده به تلاش برای کودتا متهم کرد.

وی در دیدار با جمعی از متفکران، نویسندگان و خبرنگاران در استانبول گفت: «در ترکیه تلاش شده است تا کودتایی قضایی انجام شود.»

اردوغان ادامه داد: «اما ما با این عملیات مقابله می‌کنیم، با توطئه ۱۷ دسامبر که آینده و ثبات کشور ما را هدف قرار داده است رویارو خواهیم شد.»

نخست‌وزیر ترکیه از دستگاه قضایی انتقاد کرد که با عملکرد خود قصد «ترور اراده ملت» را کرده است.
دولت اردوغان در حال حاضر با رسوایی گسترده ‌فساد مالی دولتی روبه‌رو است. در رابطه با این پرونده در تاریخ ۱۷ دسامبر گذشته ده‌ها مظنون، از جمله پسران سه وزیر دستگیر شدند.

چهار تن از وزرای کابینه در واکنش به این اقدام کناره‌گیری کردند و اردوغان نیز نیمی از وزیران خود را تغییر داد.

در رسوایی اخیر، سیاستمداران ترکیه به دریافت رشوه برای سرپوش گذاشتن بر داد و ستد غیر قانونی طلا توسط «هالک بانک» (بانک دولتی خلق) و تسهیل برخی سرمایه‌گذاری‌ها متهم شده‌اند.

کد N40643

وبگردی