آفتاب

اردوغان:برخی گروههای داخلی و خارجی به دنبال "کودتای قضایی" علیه ما بوده‌اند

اردوغان:برخی گروههای داخلی و خارجی به دنبال "کودتای قضایی" علیه ما بوده‌اند

نخست‌وزیر ترکیه از بررسی پرونده فساد که باعث استعفای سه تن از وزرای کابینه‌اش شد، انتقاد شدیدی کرد و آن را "تروری نافرجام" و "یک کودتای قضایی" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در ضیافتی در استانبول با حضور شماری از نخبگان،‌ نویسندگان و خبرنگاران حامی دولت بر دیدگاه خود مبنی بر اینکه گروه‌هایی در ترکیه و خارج از این کشور در حال توطئه‌چینی برای براندازی دولت آنکارا هستند، گفت: آنچه که این افراد و گروه‌ها می‌خواهد ترور نافرجام خواسته ملت است.

وی افزود: آنها تلاش می‌کنند تا کودتای قضایی علیه ترکیه به راه بیندازند اما ما علیه ‌آنها برمی‌خیزیم. توطئه 17 دسامبر 2013 آینده و ثبات کشور را هدف قرار داده بود.

در جریان یکسری رسوایی مالی و فساد گسترده در ترکیه تعدادی از اشخاص برجسته سیاسی و تجاری این کشور دستگیر و تحت محاکمه قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این پسران سه وزیر کابینه اردوغان نیز در ارتباط با این پرونده فساد مالی دستگیر شدند که این اقدام باعث استعفای این سه وزیر شد.

اردوغان همچنین بر این مساله تاکید کرد که ترکیه بر این مشکلات کنونی غلبه خواهد کرد و گفت که انتخابات شهرداری‌ها که قرار است ماه مارس جاری میلادی برگزار شود، آزمونی برای دولت آنکارا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوت 2014 محسوب می‌شود.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین گفت: ما به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم تا بر آینده ترکیه سایه بیفکند.

انتهای پیام

کد N40585

وبگردی