آفتاب
علاء‌الدین بروجردی:

مرگ الماجد بسیار مبهم و سؤال‌ برانگیز است

مرگ الماجد بسیار مبهم و سؤال‌ برانگیز است

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه مرگ ماجد الماجد عامل تروریستی حمله‌کننده به سفارت ایران در لبنان بسیار مبهم و سؤال‌برانگیز است، گفت:هیأت اعزامی از ایران علت مرگ راپیگیری کند.

ایران > سیاست‌خارجی- همشهری آنلاین:
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه مرگ ماجد الماجد عامل تروریستی حمله‌کننده به سفارت ایران در لبنان بسیار مبهم و سؤال‌برانگیز است، گفت:هیأت اعزامی از ایران علت مرگ راپیگیری کند.

علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده در رسانه‌ها مبنی‌بر خبر مرگ ماجد الماجد سرکرده گروه تروریستی عبدالله عزام در لبنان، گفت:‌ با توجه به اینکه الماجد سرنخ بسیاری از عوامل پشت پرده اقدام تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت است، قطعا با بازجویی وی اطلاعات مناسبی از زوایای پنهان و عوامل هدایت‌گر این اقدامات به دست می‌آمد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه مرگ ماجد الماجد بسیار مبهم و سؤال‌برانگیز است، افزود:‌ در شرایط کنونی ضروری است که دولت لبنان با انجام آزمایشات و کالبدشکافی الماجد علت مرگ وی را شناسایی و گزارشی را در این رابطه تهیه کند، از این‌رو در صورتی که مرگ الماجد به صورت غیرطبیعی باشد، دولت لبنان باید این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کند.

وی با اشاره به نقش عربستان در اقدامات تروریستی منطقه و حمایت از تروریست‌هایی مانند الماجد، گفت: عربستان به‌عنوان حامی اصلی الماجد به هیچ وجه علاقه‌مند به آشکار شدن نقش خود در حادثه تروریستی بیروت نبود.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با تأکید بر اینکه موضوع مرگ ماجد الماجد سرکرده گروه تروریستی عبدالله عزام باید از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت و مقامات وزارت امور خارجه پیگیری شود، تصریح کرد: قرار بود که برای پیگیری و دریافت اطلاعات بازجویی از این تروریست، هیأتی متشکل از مسئولان قضایی و وزارت دادگستری ایران عازم لبنان شود، از این‌رو این هیأت ایرانی ضمن عزیمت به لبنان، باید برای شناسایی علت مرگ این تروریست سعوی اقدام لازم را انجام دهد.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های لبنانی "ماجد الماجد" شهروند سعودی و رهبر گروه تروریستی "عبدالله عزام" که در بازداشت ارتش لبنان قرارداشت؛ به طرز مشکوکی جان باخت.

الماجد مطالب سری و محرمانه بسیاری را در اختیار داشت. او در کشورهای مختلف از جمله عربستان سعودی، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان سابقه فعالیت و با بسیاری از رهبران میانی و ارشد القاعده به طور مستقیم همکاری یا ارتباط داشت.

برخی گزارش های امنیتی از ارتباط مخفیانه وی با بخش عملیات خارجی سرویس امنیتی عربستان حکایت داشت.

کد N40578

وبگردی