آفتاب

مالکی: تا خروج کامل القاعده، الانبار را ترک نمی‌کنیم

مالکی: تا خروج کامل القاعده، الانبار را ترک نمی‌کنیم

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: اگر ارتش سه هفته دیرتر اقدام می‌کرد و دست به پاکسازی الانبار نمی‌زد، یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس دولت خودگردانی را که قرار بود در الانبار تشکیل شود، به رسمیت می‌شناخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق در سخنانی، اعلام کرد: درگیری‌ها در استان الانبار تا زمان پاکسازی این استان از تمامی افراد مسلح ادامه دارد و تا پیش از پایان این ماموریت، ارتش از این استان خارج نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که برخی روی این مساله که ارتش از استان الانبار خارج می‌شود، حساب باز کردند ساکنان الانبار از ارتش خواستند تا از مردم حمایت کند.

نخست‌وزیر عراق افزود: یکی از بازداشت‌شدگان به ما خبر داد که گروه‌های مسلح در صددند، دولتی خودگردان را در الانبار تشکیل دهند و اگر نیروهای ارتش سه هفته دیرتر وارد عمل شده بودند، یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس این دولت خودگردان را به رسمیت می‌شناخت.

نوری مالکی تصریح کرد: ما هیچ راهی نداریم مگر آنکه برای مقابله با افرادی که در صدد تخریب کشور هستند، مقابله کنیم. ما باید برای مقابله با قاتلان در کنار دستگاه‌های امنیتی بایستیم و در راستای موفقیت‌آمیز بودن روند سیاسی تلاش کنیم. چرا که ناکام ماندن روند سیاسی به معنای بی‌نتیجه ماندن تمام تلاش‌ها است.

این مقام عراقی تاکید کرد: برخی مسائل است که باید محقق شود که مهم‌ترین آن وحدت ملی و پایان دادن به گرایش‌های طایفه‌ای است.

انتهای پیام

کد N40482

وبگردی