آفتاب

تظاهرات روزنامه‌نگاران مالزیایی در اعتراض به محدودیت آزادی بیان

تظاهرات روزنامه‌نگاران مالزیایی در اعتراض به محدودیت آزادی بیان

ده‌ها تن از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مالزیایی امروز (شنبه) علیه تعلیق فعالیت یک مجله دست به تظاهرات زده و از دولت کوالالامپور خواستند آزادی بیشتری به مطبوعات بدهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فعالیت مجله‌ای به نام "هیت" دسامبر 2013 در پی انتشار یک مطلب درباره نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی توسط وزارت کشور به حالت تعلیق درآمد.

وزارت کشور مالزی در نامه‌ای به مدیر مسئول این مجله اعلام کرد، این نشریه از مجوز خود سوء‌استفاده کرده و مطالبی غیر از مسائل تجاری و اقتصادی منتشر کرده است.

در جریان تظاهرات امروز 50 خبرنگار و فعال در حالی که لباس قرمز به تن داشتند و فریاد "آزادی رسانه" سر می‌دادند، در کوالالامپور، پایتخت مالزی دست به راهپیمایی اعتراضی زدند و از دولت این کشور خواستند تعلیق این مجله را لغو کرده و دست از کنترل رسانه‌ها بردارد.

یکی از فعالان در این باره گفت: مساله ما تنها لغو تعلیق انتشار این مجله نیست بلکه آزادی رسانه‌ای است. این مساله مربوط به حق مردم برای سخن گفتن و دریافت اطلاعات است.

روز دوشنبه زاهد حمیدی، وزیر کشور مالزی اعلام کرد که تعلیق این مجله به صورت موقتی است.

مطلبی که این مجله منتشر کرده بود درباره سفرهای بیش از حد نخست‌وزیر مالزی به خارج از کشور و سایر هزینه‌هاست. نخست‌وزیر 56 ساله مالزی از طریق مالکیت و اعطای مجوز به رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب این کشور بر ‌آن‌ها تسلط دارد و به‌رغم فشارهای موجود متعهد شده که آزادی‌های بیشتر مدنی اعطا کرده و به رسانه‌ها اجازه دهد تا بیشتر فعالیت داشته باشند و آزادانه‌تر مطالب خود را بیان کنند.

انتهای پیام

کد N40144

وبگردی