آفتاب
حاشیه های نشست هم اندیشی دولت و احزاب

بازگشایی خانه احزاب خواست مشترک تشکل های سیاسی

بازگشایی خانه احزاب خواست مشترک تشکل های سیاسی

تهران – ایرنا- نمایندگان 66 حزب و تشکل سیاسی، صبح امروز - شنبه - مهمان «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور دولت یازدهم بودند تا نخستین نشست هم اندیشی دولت و احزاب شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در این نشست هم اندیشی که با حضور دبیران و نمایندگان احزاب قانونی کشور همراه بود، نمایندگان احزاب نزدیک به سه ساعت و بنابر زمانبندی مشخص به سخنرانی پرداختند و در پایان وزیر کشور طی سخنانی درباره صحبت های حاضران توضیح و یا پاسخ داد.

این نشست همراه با حاشیه هایی بود که در ذیل می آید:

**چیدمان صندلی های مهمانان بگونه ای بود که برخی از اصلاح طلبان و برخی اصولگرایان کنار هم قرار گرفتند و رقبای جناحی و حزبی ساعاتی را با دوستی کنار هم سپری کردند.

**کنار هم نشستن کواکبیان- حبیبی و کریمی اصفهانی- کرباسچی از دو طیف سیاسی کشور بود که کنار هم قرار گرفته بودند و دبیر حزب مردم سالاری نیز در ابتدای سخنانش به آن اشاره کرد.

** محمد نبی حبیبی دبیر حزب موتلفه اسلامی هم درباره این تقابل و کنار هم نشستن گفت: این چیدمان براساس حروف الفبا انجام گرفته و موتلفه بنا به حرف اول حزب کنار مردم سالاری قرار گرفته که هیچ مشکلی ندارد.

**در طول جلسه نیز کواکبیان گاهی گپ و گفتی را با حبیبی انجام می داد و مزاح و شوخی با طیف رقیب داشت.

**از میان جمع نمایندگان احزاب محمد رضا باهنر از میزبان یعنی وزیر کشور اجازه گرفت و زودتر جلسه را ترک کرد.

**در میان مهمانان غلامحسین کرباسچی دیرتر پا به جلسه گذاشت و آرام آرام وارد سالن شد؛ البته صندلی کرباسچی کنار دبیر کل انجمن های اسلامی اصناف جای گرفته بود و با هم خوش و بشی را داشتند.

**بازار عکس و مصاحبه های کنار نشست بسیار داغ بود چرا که خبرنگاران بعد از سالها نمایندگان احزاب سیاسی و تشکل ها را در کنار هم ودور یک میز یافته بودند.

**در تابلوی سالن محل برگزاری فرمایش امام خمینی با مضمون این که از همه احزاب و گروهها تقاضا می کنم مسیرتان مسیر ملت و مسیر انقلاب باشد، نقش بسته بود.

**همه احزاب با هم روی یک نقطه تشریک مساعی و وفاق داشتند و آن امنیت ملی و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی بود.

**تقریبا تمامی کسانی که در نشست هم اندیشی صحبت کردند بر راه اندازی خانه احزاب تاکید کردند و به این مهم از سوی آنان توجه می شد که وزیر و مسئولان امر نیز به ابراز حمایت در این باره پرداختند.

**احزاب دعوت شده که از فعالان این حوزه به حساب می آیند به طورکامل از این نشست استقبال کردند و وزارت کشور دولت یازدهم را در این رویکرد تشویق کردند.

تقریبا تمامی نمایندگان احزاب از این موضوع وعملکرد دولت ابراز رضایت می کردند.

**کواکبیان در آخر مراسم هم با صدای بلند گفت: پیشنهاد دهید این سالن رابه ما بدهند برای بحث خانه احزاب تا بحث در این باره جدی تر شود که وزیر گفت نگران جا نباشید ما برای شما آن را تامین می کنیم.

سیام**7261**9254**1058 ** 1418
کد N40080

وبگردی