آفتاب

باتشدید تنش ها دربنگلادش حوزه های رای گیری به آتش کشیده شدند

باتشدید تنش ها دربنگلادش حوزه های رای گیری به آتش کشیده شدند

تهران - ایرنا- گزارش دریافتی روز شنبه حاکی است با شدت گرفتن خشونت ها دربنگلادش یک روز پیش از انتخابات عمومی این کشور، حدود 60 حوزه رای گیری دراین کشور به آتش کشیده شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بنگلادش، حزب ملی گرای بنگلادش که ائتلافی از 18حزب مخالف است،همچنین دراعتراض به برپایی انتخابات عمومی این کشور از امروز یک اعتصاب 48 ساعته را اعلام کرد و این درحالی است که ˈخالده ضیاˈ رهبر این حزب و نخست وزیر سابق بنگلادش روز گذشته طی بیانیه ای ازمردم خواست تا از شرکت در انتخابات روز یکشنبه خودداری کنند.

تنش ها دربنگلادش از زمان اعلام تصمیم دولت ˈشیخ حسینه واجدˈ نخست وزیر این کشور و رهبرحزب حاکم ˈعوامی لیگˈ برای برپایی انتخابات عمومی و درپی مخالفت جناح مخالف با این اقدام شدت گرفته است.

حزب ملی گرای بنگلادش،جماعت اسلامی و دیگر هم پیمانان آن از اواخر ماه اکتبر(آبان)درتلاش برای وادارکردن نخست وزیراین کشور به برکناری از سمتش و روی کارآمدن یک دولت بی طرف برای نظارت برانتخابات عمومی هستند.

بااین حال نخست وزیر بنگلادش ازپذیرفتن این درخواست سرباز زده و مذاکرات وی با جناح های مخالف بی نتیجه بوده است.

حزب مخالف ملی گرای بنگلادش که از اعلام نامزدهایش برای انتخابات تاریخ 5 ژانویه (15 دی) خودداری کرده، معتقد است این انتخابات با تقلب همراه خواهد بود.

مترجمام 1450**1856
کد N39976

وبگردی