آفتاب

کارشناسی واحدهای آسیب دیده زلزله بستک چند روز دیگر به اتمام می رسد

کارشناسی واحدهای آسیب دیده زلزله بستک چند روز دیگر به اتمام می رسد

تهران - ایرنا - مدیر کل بنیاد مسکن استان هرمزگان از بازدید 2500 واحد مسکونی در منطقه زلزله زده بستک خبر داد و افزود: کار کارشناسی واحدهای آسیب دیده زلزله بستک چند روز دیگر به اتمام می رسد.

حامد ذاکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه، پس از وقوع زلزله پنجشنبه هفته گذشته بستک، همکاران ما در بنیاد مسکن در این منطقه حاضر شدند و کار کارشناسی واحدهای آسیب دیده بلافاصله آغاز شد.

وی با بیان اینکه، از میان 2500 واحد مسکونی بازدید شده، 824 واحد آسیب جدی دیده اند و نیاز به بازسازی دوباره دارند، افزود: آغاز عملیات تعمیر و بازسازی این واحدها نیز منوط به تخصیص اعتبار و مصوبات هیات دولت است.

ذاکری گفت: از 2500 واحد مسکونی بازدید شده که حدود 498 واحد مسکونی آسیب قابل توجهی ندیده و فقط نیاز به مرمت دارند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان هرمزگان با اشاره به اینکه، در جریان این زلزله، واحد مسکونی با تخریب کامل نداشتیم، افزود: تعداد کمی واحد مسکونی این شهر نیازمند بازسازی هستند، به طوری که تعداد واحدهای مسکونی با درصد تخریب بالا به 40 مورد می رسد.

وی با اشاره به اینکه، واحدهای مسکونی که دارای سازه مقاوم بوده اند، آسیب چندانی ندیده اند، افزود: بیشترین میزان تخریب ها در بافت های فرسوده و خانه های گلی و خشتی بوده است و در حال حاضر زلزله زدگان در این شهرستان اسکان موقت داده شده اند.

ذاکری، تاخیر در کار آواربرداری را مشکل قطعی برق عنوان کرد و افزود: آواربرداری واحدهای مسکونی تخریب شده در منطقه بستک از اواخر این هفته آغاز می شود.

یادآور می شود؛ پنجشنبه هفته گذشته 12 دی ماه در شهرستان بستک استان هرمزگان زلزله 5.5 ریشتری رخ داد که در پی آن یک نفر کشته و 29 نفر مجروح شدند.

اقتصام (4)1070**1594
کد N39863

وبگردی