آفتاب
نجفقلی حبیبی در نشست مشترك دولت و احزاب:

دو نفر ار خانه احزاب به کمیسیون ۱۰ اضافه بشوند

دو نفر ار خانه احزاب به کمیسیون ۱۰ اضافه بشوند

متاسفانه یک عده از افراد تن به قانون نمی‌دهند و باید وزارت کشور کمک کند تا از دخالت نهاد‌ها و ارگا‌ن‌های دیگر در حیطه احزاب جلوگیری کند، متاسفانه در این سال‌ها اتفاقات خوبی صورت نگرفته و باید از تکرار آن جلوگیری کرد.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در خصوص خانه احزاب گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران خانه احزاب است و ما باید به این نهاد فرصت بدهیم و کمکش کنیم تا خودش بتواند کارهای خود را انجام دهد و محفلی برای جمع شدن احزاب باشد و پیشنهاد می‌کنم دو نفر ار خانه احزاب به کمیسیون ۱۰ اضافه بشوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نجفقلی حبیبی در نشست مشترك دولت و احزاب كه صبح امروز-شنبه- در وزارت كشور  برگزار شد،  در خصوص مسئله خانه احزاب گفت: متاسفانه در گذشته تمامی مدارک خانه احزاب توسط وزارت کشور گرفته شد و امکان برگزاری انتخابات این مجمع از خانه احزاب سلب شد. ما از وزارت کشور می‌خواهیم که این مدارک را پس بدهد و با توجه به تفاهمی که در این جلسه وجود دارد خانه احزاب به عنوان خانه صنفی احزاب حاضر بتواند انتخاباتش را به وسیله خودش برگزار کند.
دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ادامه داد: متاسفانه یک عده از افراد تن به قانون نمی‌دهند و باید وزارت کشور کمک کند تا از دخالت نهاد‌ها و ارگا‌ن‌های دیگر در حیطه احزاب جلوگیری کند، متاسفانه در این سال‌ها اتفاقات خوبی صورت نگرفته و باید از تکرار آن جلوگیری کرد.
وی در ادامه گفت: عده‌ای دیگر می‌گویند ما حزب نیستیم و کار حزبی را نیز قبول نداریم، اما در موسم انتخابات کار حزبی می‌کنند و بعد از مدتی نیز ناپدید می‌شوند اما کسی نیست که به آن‌ها بگوید که شما که هستید و چه مسئولیتی دارید. کمسیون ماده ده احزاب وطیفه بررسی این موضوع را دارد و متاسفانه نسبت به این مسئله تاکنون بی‌توجه بوده‌اند.
حبیبی در خصوص قانون‌گرایی و پایبندی به قانون گفت: دوستان نسبت به مسئله قانون‌گرا بودن تاکید خاصی داشتند؛ مسئله تجمع و همچنین حقوق شهروندی با مسئله احزاب پیوند خاصی دارد و باید مشخص کرد که موانع تجمع احزاب چیست؟ وقتی یک حزب می‌خواهد کنگره‌اش را برگزار کند چرا باید برای برگزاری کنگره‌اش با ترس و لرز روبه‌رو شود و باید این موانع برداشته شود.
حبیبی وظیفه احزاب را کانون تربیت نیروهای سیاسی جوان دانست و ادامه داد: یک موسسه یا دانشگاه نمی‌تواند به تربیت سیاسی افراد بپردازد چرا که وظیفه‌اش این نیست و احزاب بهترین محل برای جذب و تربیت سیاسی جوانان هستند.
دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در پایان در خصوص خانه احزاب گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران خانه احزاب است و ما باید به این نهاد فرصت بدهیم و کمکش کنیم تا خودش بتواند کارهای خود را انجام دهد و محفلی برای جمع شدن احزاب باشد و پیشنهاد می‌کنم دو نفر ار خانه احزاب به کمیسیون ۱۰ اضافه بشوند.

کد N39776

وبگردی