آفتاب

پوتین اجازه برگزاری راهپیمایی در زمان برگزاری المپیک سوچی را داد

پوتین اجازه برگزاری راهپیمایی در زمان برگزاری المپیک سوچی را داد

کاخ کرملین امروز (شنبه) اعلام کرد، رئیس‌جمهوری روسیه تغییراتی را در حکم امنیتی المپیک‌ زمستانی سال 2014 میلادی ایجاد کرده و اجازه داده تا اعتصاب‌ها و راهپیمایی‌ها در جریان این رویداد برگزار شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، این حکم جدید اجازه می‌دهد تا اعتراضات بی‌ارتباط با المپیک و پاراالمپیک از هفت ژانویه (17 دی) تا 21 مارس (اول فروردین) سال جاری میلادی با موافقت مقامات محلی بر سر تعداد شرکت کنندگان، مکان و زمان آن صورت گیرد.

روسیه پیشتر بر اساس نگرانی‌های امنیتی مطرح شده در حکمی که به امضای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور رسید، راهپیمایی‌های بدون ارتباط به بازی‌های المپیک و پاراالمپیک را ممنوع کرده بود. بر اساس این حکم دسترسی به شهر سوچی محدود و مکان‌های بازرسی در محل برگزاری بازی‌های المپیک ایجاد شده که در آنجا مردم و وسایلشان مورد بازرسی قرار می‌گیرد. فعالان این اقدام را به عنوان محدودیت آزادی بیان توصیف کردند.

مقام‌های المپیک روسیه در ماه دسامبر گفتند، معترضان تنها اجازه دارند تا در داخل مناطق عمومی تعیین شده در شهر سوچی تظاهرات کنند.

نگرانی‌ها در خصوص امنیت بازی‌های المپیک زمستانی سوچی در پی حملات انتحاری در ولگاگراد که 34 کشته و بیش از 60 زخمی بر جای گذاشت، افزایش یافته است.

انتهای پیام

کد N39684

وبگردی