آفتاب

آنتی وار: رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا درصدد ارائه طرحی ضدایرانی است

آنتی وار: رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا درصدد ارائه طرحی ضدایرانی است

تهران- ایرنا- پایگاه خبری آمریکایی ˈآنتی وارˈ از تلاش ˈاریک کانتورˈ رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا (که فردی تندرو است) برای ارائه طرحی جدید به منظور تضعیف مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 خبر داد.

به نوشته آنتی وار، این نماینده جمهوری خواه ایالت ویرجینیای آمریکا با ابراز نارضایتی از شکست تلاش هایش در زمینه ارائه طرحی برای منحرف کردن مسیر دیپلماسی با ایران در سال گذشته، روز جمعه ( 13 دی) اعلام کرد که قصد دارد به زودی طرح جدیدی را با تقریبا همان محتوای طرح قبلی اش ارائه دهد.

بر خلاف طرح های سنای آمریکا که به دنبال جلوگیری از پیشرفت مذاکرات گروه 1+5 با جمهوری اسلامی از طریق اعمال تحریم های جدید علیه ایران هستند، طرح قبلی کانتور القای توافق ˈقابل قبولˈ را هدف قرار می داد که بازتاب خواسته های رژیم صهیونیستی است و در واقع هرگونه مذاکره برای دستیابی به توافق را ناممکن می کند.

هدف از این طرح، در وهله نخست درخواست از ایران برای توقف همیشگی فعالیت غیرنظامی غنی سازی اورانیوم است و این در حالیست که ایران بارها اعلام کرده که این خواسته را نخواهد پذیرفت.

در صورتی که این نماینده آمریکایی موفق شود طرح خود را به تصویب برساند، وی از ˈباراک اوباماˈ رئیس جمهوری آمریکا خواهد خواست تا وقتی توقف غنی سازی در توافقنامه لحاظ نشود، درباره هیچ گونه توافقی وارد مذاکره با ایران نشود.

لابی صهیونیست ها در آمریکا آشکارا از هر اقدامی که مانع مذاکرات میان جمهوری اسلامی و گروه 1+5 شود، همواره حمایت می کند.

مترجمام**9158/1275

Eric cantor- barak obama

http://news.antiwar.com/2014/01/03/cantor-seeks-new-house-resolution-to-kill-iran-talks/
کد N39656

وبگردی