آفتاب
باهنر در نشست احزاب سیاسی با وزیر کشور:

وزارت کشور ساختار خانه احزاب را اصلاح کند/ احزاب باید از خزانه دولت استفاده کنند

وزارت کشور ساختار خانه احزاب را اصلاح کند/ احزاب باید از خزانه دولت استفاده کنند

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ما خانه احزابی می خواهیم که به جای رسانه ها در آن گپ و گفت کنیم، گفت: امیدواریم وزارت کشور اصلاح ساختار خانه احزاب را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در اولین نشست مشترک وزیر کشور با احزاب و تشکل های سیاسی که صبح امروز در سالن پیامبر اکرم وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: خانه احزاب در دولت خاتمی پایه‌گذاری شد اما ما حزبی‌ها رشد سیاسی خود را نشان ندادیم و احساس رقابت داشتیم.

وی تصریح کرد: ما خانه احزابی می‌خواهیم که به جای رسانه در آنجا گپ و گفت کنیم از این رو امیدواریم وزارت کشور اصلاح ساختار خانه احزاب را در دستور کار قرار دهد.

باهنر با اشاره به اینکه احزاب و جریانات فعال کشور باید در خانه احزاب کرسی داشته باشند، بیان داشت: خانه احزاب در واقع به عنوان باشگاه احزاب مد نظر است که احزاب نتوانند یکدیگر را در آن حذف کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه در کشور کار حزبی وجود ندارد، گفت: مردم‌سالاری دینی بدون احزاب فراگیر و قدرتمند در چارچوب مناسب ابتر است.

وی با اشاره به تکمیل سه فاز در فعالیت احزاب، به بحث اصلاح قوانین و اصلاح برخی از موارد قانون اساسی اشاره کرد و عنوان داشت: دولت یازدهم وقت بسیار مناسبی برای حرکت جدی و حرکت به سوی نظام حزبی است.

باهنر با بیان اینکه امیدواریم که کشور از احزابی برخوردار شود که بتوانند دولت را روی کار بیاورند، خاطرنشان کرد: برخی معتقدند نظام حزبی با نظام اسلامی همخوانی ندارد اما این به معنای این نیست که باید جلوی فعالیت احزاب گرفته شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به منشور اخلاقی در خانه احزاب قبلی اظهار داشت: مسئله دیگر در بحث فعالیت حزبی بالا بودن هزینه‌هاست چرا که فعالیت سیاسی در کشور ما ارزش به حساب نمی‌آید و حزبی بودن ضدارزش تلقی می‌شود.

باهنر با بیان اینکه باید برای تأمین هزینه‌های مالی احزاب فکری شود، یادآور شد: باید احزاب بتوانند از خزانه دولت استفاده کنند و منابعی به آنها تزریق شود چرا که در غیر اینصورت به سمت رانت و وامدار شدن به افراد می‌روند.

کد N39408

وبگردی