آفتاب
زاکانی در نشست مشترک دولت و مجلس:

احزاب ابتدا باید خود را به رسمیت بشناسند

احزاب ابتدا باید خود را به رسمیت بشناسند

در قانون احزاب كه در مجلس بررسی شده است احزاب به شکل رسمی در آمده که امکان تبلیغ دارند و دولت موظف به حمایت از آنهاست و در قبال این حمایت مسئولیت پذیری احزاب را طلب کرده است.

دبیر‌کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: تا زمانی که احزاب خود را به رسمیت نشناخته‌اند، نمی‌توان اننظار به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه را داشت
به گزارش خبرنگارایلنا، علیرضا زاکانی در جلسه نشست مشترک دولت و احزاب که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: من به عنوان مسئول کمیته احزاب در مجلس باید در باره قا‌نون احزاب که در مجلس شورای اسلامی مطرح است، توضیحاتی بدهم.
وی ادامه داد: در دوره قبلی وزارت‌کشور مسئولان قبلی بر آن شدند تا از تجارب قبلی احزاب استفاده و آن را احیا کنند و مقدمهٔ یک لایحه برای قا‌نون احزاب را تهیه کنند که این مقدمه به مجلس فرستاده شد‌.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: در داخل مجلس این قانون در کمیسیون شورا‌ها مطرح شدو۵ نفر نیز از سوی احزاب به این کمیسیون دعوت شدند تا با حضور آن‌ها این قانون مورد بررسی قرار گیرد. کمیسیون در کنار این‌ها کار پژوهشی انجام داد که در ‌‌نهایت این قا نون در کمیسیون تصویب شده و منتظر ارسال برای صحن علنی مجلس است.
زاکانی در خصوص ویژگی‌های قا‌نون احزاب تصویب شده در کمسیون شورا‌ها، گفت‌: ‌در این قانون احزاب به شکل رسمی در آمده که امکان تبلیغ دارند و دولت موظف به حمایت از آنهاست و در قبال این حمایت مسئولیت پذیری احزاب را طلب کرده است.
وی با بیان اینکه تا زمانی که احزاب خود را به رسمیت نشناخته‌اند نمی‌توان اننظار به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه را داشت خاطر‌نشان‌ کرد‌: ما چه قدر می‌توانیم با یکدیگر در امور کلان صحبت کنیم؟ ما چه قدر می‌توانیم نقد پذیر باشیم و چه قدر می‌توانیم صحبتهای طرف مقابلمان را بشونیم؟
وی با بیان اینکه برای فعال شدن باید خود احزاب فعال شوند، گفت: ‌اگر احزاب خود را به رسمیت بشناسند و به مرام‌نامه خودشان پای‌بند باشند و صاد قانه درمسیر کادر سازی حرکت کنند می‌توان انتظار فعال شدن احزاب را داشت.

کد N39391

وبگردی