آفتاب

درخواست قانونگذار آمریکایی برای تقویت همکاری ضدتروریسم با روسیه

درخواست قانونگذار آمریکایی برای تقویت همکاری ضدتروریسم با روسیه

به دنبال وقوع دو بمب‌گذاری خونین در روسیه، یک قانونگذار آمریکایی قصد دارد تا موضوع همکاری با روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم را در جلسه کنگره مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، دانا روراباچر، قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکا و رئیس کمیته فرعی مجلس نمایندگان در امور اروپا، اوراسیا و تهدیدات قریب‌الوقوع در این خصوص گفت: ما باید ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذاریم و برای جلوگیری از حملات تروریستی با روسیه همکاری کنیم.

عوامل انتحاری در روزهای 29 و 30 دسامبر 2013 با انفجار یک ایستگاه قطار و یک اتوبوس برقی در شهر ولگاگراد روسیه، در کل 34 تن را کشته و 64 تن را زخمی کردند.

دولت آمریکا این حملات را محکوم کرده و به روسیه پیشنهاد همکاری در آمادگی امنیتی برای برگزاری المپیک زمستانی در شهر سوچی این کشور داد.

روراباچر این واکنش فوری آمریکا را ستایش کرد اما تضعیف مناسبات دو کشور را مانعی برای تشکیل جبهه‌ای متحد در برابر تروریسم دانست.

وی گفت که یکی از دلایل عدم توانایی آمریکا در جلوگیری از حادثه بمب‌گذاری در مسابقه ماراتن بوستون، روابط پرتلاطم با مسکو بود.

پیش از این گفته شده بود که سرویس امنیت فدرال روسیه به پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در خصوص رادیکالی شدن عامل بمب‌گذاری بوستون هشدار داده اما پاسخی دریافت نکرده بود.

روراباچر در این خصوص عنوان کرد: همکاری امنیتی ما باید بسیار گسترده‌تر باشد و هر وقت که شهروندان غیرمسلح در این کشور هدف قرار می‌گیرند، ما باید ابراز همدردی کنیم.

انتهای پیام

کد N39307

وبگردی