آفتاب

تحلیلگر آذری:تصویب قطعنامه مبارزه با خشونت ،پیروزی بزرگ برای دیپلماسی ایران است

تحلیلگر آذری:تصویب قطعنامه مبارزه با خشونت ،پیروزی بزرگ برای دیپلماسی ایران است

باکو- ایرنا- ˈزرتشت علیزاده ˈ تحلیلگر و کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان تصویب قطعنامه مبارزه با خشونت و افراط گری در سازمان ملل متحد را پیروزی بزرگ برای دیپلماسی ایران ارزیابی کرد.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باکو ،محتوای سخنرانی حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان در سازمان ملل متحد را معتدل و صلح جویانه توصیف و تاکید کرد: بر کسی پوشیده نیست که این سخنرانی با استقبال گرمی در سطح جهان مواجه شده است.

این تحلیلگر آذری افزود: مطبوعات دنیا و به ویژه مطبوعات غرب که عمدتا تحت نفوذ آمریکا و سیاست های غرب قرار دارند، چند نکته مهم در این سخنرانی را برجسته کردند .

به گفته رهبر سابق حزب سوسیال دموکرات جمهوری آذربایجان، نکته مهم در سخنان حسن روحانی دعوت همه جهان به صلح و آشتی و پرهیز از خشونت و توسل به زور بود که این بخش از سخنان وی واکنش های مثبتی را در پی داشت .

این کارشناس مسایل سیاسی جمهوری آذربایجان افزود: در مورد تصویب پیشنهاد روحانی از سوی سازمان ملل متحد باید بگویم که این یک پیروزی بزرگ برای دیپلماسی ایران است.

وی تصریح کرد: تابلوی قبلی که در آن انزوای سیاسی کامل ایران به تصویر کشیده شده بود و اکثریت غرب اجازه شنیده شدن صدای ایران را نمی داد، اکنون با حمایت از پیشنهاد ایران و همچنین با مثبت بودن نتیجه دیدار گروه 1+5 و ایران در ژنو، تغییر یافته و این یک پیروزی سیاسی برای ایران به حساب می آید.

علیزاده در پایان به نقش روشنفکران و کارشناسان سیاسی جوامع در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عامه مردم در مورد اهمیت این پیشنهاد و رعایت اصول اخلاقی و حقوق انسانها و نیز افشاگری در مورد سیاست های تجاوزکارانه برخی کشورها در جهان تاکید کرد.

خاورم*1206* 1446
کد N39259

وبگردی