آفتاب

علمای شیعی پاکستان: آمریکا و رژیم اسراییل مقصر اصلی گسترش تروریسم در پاکستان هستند

علمای شیعی پاکستان: آمریکا و رژیم اسراییل مقصر اصلی گسترش تروریسم در پاکستان هستند

اسلام آباد - ایرنا - علما و روحانیون ؛ مسوولان احزاب و گروههای شیعی پاکستان با محکوم کردن کشتار اخیر شیعیان این کشور؛ تاکید کردند که عناصر وابسته به آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی مقصر اصلی گسترش تروریسم و ایجاد تفرقه میان مسلمانان در پاکستان هستند.

به گزارش روز شنبه منابع خبری ؛ علمای شیعی پاکستان در شهرهای اسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، اسکردو و گلگیت اعلام کردند: مسوولان دولت فدرال ﴿اسلام آباد﴾ باید هر چه زودتر عناصر حمله کننده به شیعیان در شهرهای کراچی، کویته و دیگر نقاط پاکستان را بازداشت و به سزای اعمالشان برسانند.

مسوولان ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان اعلام کردند: قتل های هدفمند شیعیان در این کشور ادامه داشته و طرح های دولتی برای بازداشت عناصر تروریستی و مسوولان این حملات شکست خورده است.

آنان با محکوم کردن قتل های اخیر در شهرهای کراچی و کویته افزودند: تروریست ها در روزهای اخیر تعدادی از شیعیان را در شهرهای یاد شده به قتل رساندند و پلیس به رغم درخواست مسوولان مجلس وحدت مسلمین و دیگر سازمان های شیعی به این مساله رسیدگی نکرد.

علامه ˈعابد حسین بهشتیˈ از اعضای ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: شیعیان پاکستان بطور یکپارچه راهپپمایی های گسترده ای را طی روزهای گذشته در شهرهای مختلف این کشور برگزار کرده و اعلام کردند که دلیل اصلی کشتار مسلمانان بی گناه در این کشور بویژه شیعیان هیچ ارتباطی با اختلافات فرقه ای نداشته بلکه این روند بیانگر گسترش تروریسم و افزایش تحرکات گروههای افراط گرا در پاکستان است.

این روحانی شیعه تاکید کرد: در شهرهای کراچی، لاهور و کویته برادران اهل سنت از جمله فعالان و مسوولان شورای اتحاد سنی پاکستان در کنار شیعیان علیه حملات تروریستی حضور داشته و خواستار شناسایی و مجازات عناصر اینگونه حوادث تروریستی شدند.

علامه بهشتی خاطر نشان کرد: گروههای تروریستی در پاکستان از سوی آمریکا، رژیم غیرقانونی اسراییل ؛ برخی از کشورهای عربی و بویژه سرویس ها جاسوسی کشورهای منطقه و فرامنطقه ای پشتیبانی مالی می شوند.

مسوولان و فعالان سیاسی حزب مجلس وحدت مسلمین (MWM)، سازمان دانشجویان امامیه پاکستان ﴿آی.اس.او﴾، حزب تحریک اسلامی، گروه تحریک نفاذ فقه جعفریه و سازمان دانشجویان اصغریه در اقدامی مشترک با برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز در شهرهای مختلف این کشور حملات اخیر گروههای تروریستی به شیعیان این کشور به ویژه حمله انتحاری به اتوبوس حامل زائران شیعه در حومه شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان را بشدت محکوم کرده و عناصر آمریکایی و رژیم صهیونیستی را درپشت پرده این جنایت ها مقصر دانستند.

شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب پاکستان نیز شاهد برپایی راهپیمایی از سوی گروههای شیعی در محکومیت حملات تروریستی از جمله بمبگذاری چهارشنبه شب علیه زائران شیعه در حومه شهر کویته بود.

علامه سید هاشم موسوی عضو شورای عالی مجلس وحدت مسلمین و علامه جمعه اسدی رییس حوزه علمیه امام صادق (ع) در شهر کویته طی سخنرانی در این راهپیمایی گفتند: دولت، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در پاکستان برای حفاظت از شهروندان این کشور به ویژه شیعیان و توقف حملات تروریستی موفق نبوده اند.

آنان، حضور نیروهای خارجی به سرپرستی آمریکا در افغانستان را عامل تشدید اوضاع صلح و ثبات در منطقه دانسته و تاکید کردند: گروههای تروریستی در پاکستان به کمک سرویس های جاسوسی آمریکا و رژیم اسراییل دست به کشتارهای فرقه ای و نژاد پرستانه می زنند.

چهارشنبه شب گذشته؛ اقدام یک تروریست انتحاری برای انفجار خودروی بمب گذاری شده در کنار یک اتوبوس حامل زائران شیعه که از مرز ایران (تفتان) به سمت شهر کویته در حرکت بود، چهار شهید و 31 زخمی برجای گذاشت.

به نقل از رسانه های خبری پاکستان، گروه تروریستی جیش الاسلام مسوولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفت.

آساق ** 1095**5981
کد N39186

وبگردی