آفتاب
کمیسیون برنامه و بودجه تصویب کرد؛

اجازه به دولت برای استفاده از منابع حاصل از صرفه‌جویی در هزینه‌ها

اجازه به دولت برای استفاده از منابع حاصل از صرفه‌جویی در هزینه‌ها

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که این کمیسیون در جلسه صبح امروز مصوب کرد که دولت اجازه استفاده از منابع حاصل از صرفه‌جویی در هزینه‌ها را داشته باشد.

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: عمده بحث کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه صبح امروز حول تبصره 20 لایحه بودجه بود که به موجب آن به دولت مجوز داده شد تا از منابع حاصل از صرفه‌جویی در هزینه‌ها استفاده کند.

وی در توضیح این تبصره، گفت: بسیاری از دستگاه‌ها در مواردی همچون چگونگی تامین منابع برای افزایش حقوق معترضند که با این تبصره به دولت اختیار داده شد تا از محل صرفه‌جویی‌ها در بخش هزینه‌ای خرج کند مثلا در مواردی که موضوع تامین هزینه‌های مربوط به رفاه کارگران مطرح است می‌تواند دولت از منابع حاصل از صرفه‌جویی‌ها این هزینه‌ها را تامین کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: مثلا دستگاهی ممکن است بگوید که نمی‌تواند اعتبارات لازم برای افزایش حقوق کارکنان را تامین کند، ما مجوز داده‌ایم که از محل صرفه‌جویی‌هایش بتواند این هزینه‌ها را تامین کند، این سیاست تشویقی برای کاهش هزینه‌ها است که در کنار آن دیگر دستگاه‌ها از دولت استقراض نکرده و دولت نیز مجبور به تامین منابع دستگاه‌های مربوطه نخواهد شد.

جعفرزاده تاکید کرد که این مصوبه می‌تواند به کاهش هزینه‌های دستگاه‌های دولتی کمک کند.

وی یکی دیگر از مصوبات امروز کمیسیون برنامه و بودجه را ایجاد تکالیفی برای مناطق آزاد تجاری و واریز منابع درآمدی خود نزد خزانه‌داری کل کشور عنوان کرد و گفت که این تکلیف به ایجاد انضباط مالی منتهی می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین گفت: یکی دیگر از مصوبات کمیسیون، تخصیص اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات به زندانیان و محکومان مالی همچون دیه است که محکومیت‌شان ناشی از قتل و جرح غیرعمد می‌باشد، این اعتبار از محل بودجه قرض‌الحسنه بانک‌ها در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان قرار می‌گیرد و تحت نظارت وزارت دادگستری اقدامات لازم انجام می‌شود.

جعفرزاده با بیان اینکه هنوز کمیسیون برنامه و بودجه جمع‌بندی نهایی در مورد لایحه بودجه را جهت ارائه به کمیسیون تلفیق انجام نداده است، گفت: به منظور انجام جمع‌بندی، امشب کمیسیون برنامه و بودجه جلسه‌ای را بعد از زمان کمیسیون تلفیق برگزار خواهد کرد.

وی همچنین با یادآوری اینکه اولین جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 93 ساعت 14 امروز برگزار می‌شود، گفت که دستور این جلسه، تنظیم آیین‌نامه داخلی کمیسیون تلفیق است.

انتهای پیام

کد N39155

وبگردی