آفتاب

آرژانتین: اسراییل در پرونده آمیا پنهان کاری می کند

آرژانتین: اسراییل در پرونده آمیا پنهان کاری می کند

مادرید- ایرنا- دولت آرژانتین پس از اینکه سفیر سابق اسراییل در بوئنوس آیرس اذعان کرد اکثر کسانی که در بمب گذاری آمیا دست داشتند را به قتل رساندند، دولت اسراییل را به پنهان کردن اطلاعات در این پرونده متهم کرد.

به گزارش روزشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، ˈاکتور تیمرمانˈ وزیرخارجه آرژانتین شب گذشته گفت: سخنانˈایتژاک آویرانˈ سفیر سابق اسراییل در بوئنوس آیرس نشان می دهد که اسراییل در ارایه اطلاعات به دادگاه آرژانتین درمورد بمب گذاری آمیا، مانع روشن شدن حقایق مربوط به این پرونده شده است.

تیمرمان در مصاحبه باخبرگزاری رسمی ˈ تلامˈ آرژانتین افزود: بدون شک اگر اسراییل طبق معاهدات بین المللی با دادگاه آرژانتین همکاری می کرد، شاید گناهکاران اکنون در حال مجازات و پس دادن تاوان جنایات خود بودند و خانواده های قربانیان سرانجام می دانستند که پس از گذشت سال های طولانی، عدالت برقرار شده است.

آویران در گفت وگویی که از اسراییل با آژانس خبری یهود آرژانتین داشت در پرسشی در مورد بمب گذاری آمیا با قاطعیت افزود: اکثر عاملان این بمب گذاری را به آن دنیا فرستادیم و این کار را ما انجام دادیم.

تیمرمان وزیر امور خارجه ار‍‍‍ژانتین دراین باره گفت: آویران باید روشن کند که آیاعاملان دیگری وجود دارند که در این بمب گذاری دست داشتند و اینکه آیا این عاملان زنده هستند یا خیر و این اطلاعات را به دادگاه آرژانتین ارایه دهد تا به پرونده آمیا و متهمان کنونی اضافه شود.

وزیرخارجه آرژانتین تصریح کرد: آویران باید اشاره کند که آیا دولت اسراییل، اطلاعاتی در مورد بی گناهی یا گناهکار بودن متهمان کنونی مظنون به بمب گذاری دارد یا خیر؟.

وی افزود: ازاظهارات آویران می شود دلایل اینکه چرا دولت اسراییل با این شدت با تفاهم نامه امضا شده بین آرژانتین و ایران، معترض بوده را استنباط کرد.

براساس این تفاهمنامه که توسط پارلمان های دو کشور به تصویب رسیده یک کمیسیون از کارشناسان، این پرونده قضایی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

اروپام **1234** 1064
کد N39094

وبگردی