آفتاب
/در حال تکمیل/رحمانی فضلی خبر داد

برنامه‌ریزی وزارت کشور برای دیدار نمایندگان احزاب با رییس‌جمهور

برنامه‌ریزی وزارت کشور برای دیدار نمایندگان احزاب با رییس‌جمهور

وزیر کشور از استقبال رییس‌جمهور برای برگزاری نشستی با نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی خبر داد و گفت که وزارت کشور در حال تدارک برای انجام این دیدار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز (شنبه) در نشست هم‌اندیشی با دبیران کل و نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی، در ابتدا با تشکر از احزابی که دعوت وزارت کشور را پذیرفتند و در جلسه حضور پیدا کردند، گفت: از ابتدا که در وزارت کشور حضور پیدا کردم و همچنین در برنامه‌هایی که در مجلس ارائه دادم، بر اصل تحزب، تقویت و حمایت از احزاب تاکید کردم و آن را مورد توجه قرار دادم.

وی افزود: در ابتدای مسئولیت، درگیر مسائل استانداری‌ها و تعیین استانداران بودیم ولی در همین حین، آقای میرولد معاون سیاسی وزیر کشور دیدارها و نشست‌هایی را با احزاب داشتند و من امیدوارم که جلسه امروز مقدمه‌ای باشد که احزاب و تشکل‌ها نشست مشترکی را با آقای روحانی داشته باشند.

وزیر کشور همچنین خطاب به حاضران گفت: وقتی خدمت آقای روحانی مطرح کردم که قرار است چنین جلسه‌ای برگزار کنیم، ایشان ضمن استقبال از این موضوع، گفتند که برنامه‌ای ترتیب دهیم که ایشان نیز با احزاب دیدار داشته باشند و ما در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل چنین جلسه‌ای هستیم. البته از شما نیز می‌خواهیم که نظر بدهید این جلسه چگونه باشد.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به جایگاه و ضرورت حزب اشاره کرد و افزود: در این جلسه مباحثی در این ارتباط مطرح شد. به نظر من جایگاه و ضرورت حزب کاملاً مشخص و روشن است و اصلاً جای بحثی ندارد.

وی با بیان اینکه "در قانون اساسی بر تحزب تاکید شده و این یک موضوع مشخص و شفاف است"، ادامه داد: این که رویکرد ما در قبال احزاب چگونه باشد، بسیار مهم است. در قانون اساسی و صحبت‌های امام(ره) و رهبری اشاره‌ای به رویکردها شده است. حزب به عنوان سازوکاری در نظام جمهوری اسلامی ایران باید در راستای تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی توسعه و پیشرفت کشور حرکت کند. البته راه‌ها، شیوه‌ها و ابزارها در این ارتباط می‌تواند متفاوت باشد و احزاب شیوه‌های مختلفی را دنبال کنند.

وزیر کشور خطاب به فعالان سیاسی و حزبی حاضر در جلسه اظهار کرد: وزارت کشور به عنوان نهاد رسمی و شما احزاب به عنوان نهاد رسمی سیاسی که دارای مجوز هستید، باید با این رویکرد حرکت کنید. بنابراین در ارتباط با رویکرد نیز بحثی وجود ندارد مگر اینکه نگاه جدیدی مطرح باشد که این نیز قابل بحث است.

ادامه دارد...

کد N39080

وبگردی