آفتاب
وزیر کشور خبر داد:

خواست روحانی تشکیل نشست هم اندیشی احزاب با رییس جمهوری است

خواست روحانی تشکیل نشست هم اندیشی احزاب با رییس جمهوری است

تهران-ایرنا- وزیر کشور گفت: وقتی خبر برگزاری نشست هم اندیشی با احزاب را به رییس جمهوری دادم، وی گفت که حتما جلسه ای با احزاب خواهم داشت و در این زمینه برنامه ریزی کنید. ما نیز با استفاده از نظرات احزاب این جلسه را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی، روز شنبه در نشست هم اندیشی احزاب با وی ضمن تشکر از احزاب و تشکل های سیاسی که دعوت وزارت کشور را برای حضور در این نشست پذیرفتند، ابراز امیدواری کرد که این نشست مقدمه ای برای برگزاری نشست مشترک با رییس جمهوری باشد.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی و فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب به رویکرد احزاب اشاره شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: رویکرد احزاب باید تحقق ارزش های انقلابی، اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور باشد.

رحمانی فضلی گفت: یکی از موضوعاتی که در برنامه من در مجلس شورای اسلامی بیان شد و با برنامه های دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری نیز انطباق داشت؛ اصل تحزب و حمایت و تقویت آنان بود که این موضوع را مبنای کار خود قرار داده ام.

وی با بیان اینکه در این مدت درگیر تعیین استانداران بوده ایم، افزود: معاون سیاسی وزارت کشور در طول این مدت نشست های مختلفی را با احزاب داشته است.

وی با بیان اینکه در باره جایگاه و ضرورت وجود احزاب بحثی وجود ندارد و این موضوع کاملا مشخص و روشن است گفت: در قانون اساسی، بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری به موضوع احزاب و توجه به آنان تاکید شده است.

وی اظهار داشت: شرایط دموکراتیک و مردمسالاری دینی که ما به دنبال تحقق آن هستیم ضرورت و جایگاه احزاب را مشخص کرده است.

ادامه دارد..

سیام**9254**9157
کد N39015

وبگردی