آفتاب

ژنرال اسرائیلی:حزب‌الله توان وارد کردن ضربه مهلک به اسرائیل را دارد

ژنرال اسرائیلی:حزب‌الله توان وارد کردن ضربه مهلک به اسرائیل را دارد

رئیس عملیات ارتش رژیم صهیونیستی ضمن هشدار نسبت به وقوع یک درگیری بزرگ در منطقه علیه اسرائیل گفت: اگر جنگی در بگیرد حزب‌الله قادر است ضربه‌ای سنگین را به اسرائیل وارد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژنرال یؤاو هارایون، رئیس عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه عبری زبان "یدیعودت آحارونوت" با اشاره به برخی تغییرات اساسی در منطقه به ویژه در سوریه و لبنان نسبت به طوفان سهمگینی که کل منطقه خاورمیانه را فرامی‌گیرد هشدار داد.

وی عنوان داشت: خطری که ما را در آینده تهدید می‌کند حضور حدود 20 هزار تن از نیروهای مقاومت در سوریه است که دیدگاهی ضد اسرائیلی دارند و خواهان جنگ با ما هستند و این چیزی است که باعث نگرانی اسرائیل، آمریکا و اردن شده است.

این ژنرال اسرائیلی همچنین اذعان کرد: علیرغم اینکه حزب‌الله درگیر و مشغول جنگ سوریه است اما همچنان در حال تقویت خود از لحاظ نظامی است و آمادگی این را دارد که در صورت وقوع جنگ اسرائیل را آماج موشک‌های خود قرار دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر جنگی در بگیرد حزب‌الله توانایی آن را دارد که ضربه سنگینی را به اسرائیل وارد کند.

هارایون اظهار داشت: شک نداریم که تجربیاتی که حزب‌الله به خصوص نیروهای ویژه آن در جنگ سوریه به دست آورده‌اند به آنها این امکان را داده عملیاتی را که ما به آن با عنوان "عبور از دیوار" یاد می‌کنیم انجام دهند و باید بگویم ما نیز به سهم خود امروز خود را برای دفاع از مرزهایمان آماده می‌کنیم.

از سوی دیگر، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از برخی مقامات آمریکایی مدعی شد: حزب‌الله توانسته است برخی از سیستم‌های موشکی پیشرفته ضد ناو از نوع "یاخونت" از روسیه و از طریق مرز سوریه به لبنان انتقال دهد.

انتهای پیام

کد N39007

وبگردی