آفتاب

مافی:برای موفقیت نظام حزبی خیلی راه داریم

مافی:برای موفقیت نظام حزبی خیلی راه داریم

سخنگوی جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران گفت: ما خیلی راه داریم تا این‌که بتوانیم در نظام حزبی موفق باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروانه مافی در نشست وزیر کشور با نمایندگان و دبیران کل احزاب و گروه‌های سیاسی که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، تصریح کرد: باید دانست وقتی کسی پاسخگو نیست به سراغش نمی‌روند اما وقتی کسی پاسخگو شد، بیشتر زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که ما راه بسیاری داریم تا این‌که بتوانیم در نظام حزبی موفق شویم، افزود: وقتی وزارت کشور در وقت دادن به دوستان موفق نیست چه توقعی داریم که مردم کوچه و بازار ما در مسائل مربوط به حزب موفق باشد. چطور من حزبی با بضاعت کم مالی بتوانم در سطح گسترده ملی و بین‌المللی فعالیت کنم. ما که در تقسیم وقت بالا و پایین می‌کنیم و آقایی را که نماینده مجلس است در اولویت قرار می‌دهیم چطور می‌توانیم همه را با یک چشم ببینیم. این موضوع خطرناکی است و منشاء برخی گرفتاری‌های ما نیز همین است.

مافی گفت: آقای خاتمی جامعه مدنی و فضای سیاسی را مورد توجه قرار دادند، ولی آنچه که فعالیت دوره ایشان مدنظر بود موفقیت اقتصادی بود که در سایه فضای سیاسی ایجاد شد. حالا که دولت تدبیر و امید ناچار است که با توجه به شرایط موجود فضای اقتصادی را مدنظر قرار دهد باید دانست که در سایه فضای سیاسی، فضای اقتصادی می‌تواند رشد کند.

سخنگوی جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شرایط خانه احزاب، اظهار کرد: تقاضای ما از وزیر کشور و دولت تدبیر و امید این است که این خانه احیا و قوانین مربوط به آن اصلاح شود.

وی همچنین گفت: برخلاف اعتقاد دوستان که می‌گویند ما 100 سال سابقه وجود حزب در کشور را داریم من می‌گویم اینطور نیست. قبل از انقلاب بحث تک حزبی مطرح بود و بعد از امام (ره) که ولایت فقیه مورد توجه قرار گرفت و گفته شد که اگر مردم اقبال کردند ولایت فقیه تثبیت شود حالا باید گفت که ما از چه واهمه داریم؟

مافی همچنین تاکید کرد: روزی ماندلا از امام درس می‌گرفت و روزی هم می‌گفت که ما می‌توانیم در کنار هم باشیم ولی گذشته را فراموش نکنیم.

انتهای پیام

کد N39001

وبگردی