آفتاب

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:خود احزاب نباید منشاء بی‌اعتمادی باشند

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:خود احزاب نباید منشاء بی‌اعتمادی باشند

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم احزاب در کشور پا بگیرند باید از خود شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا زاکانی در نشست وزیر کشور با نمایندگان و دبیران کل احزاب و گروه‌های سیاسی که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، با مورد توجه قرار دادن بحث اصلاح قانون احزاب در مجلس شورای اسلامی، افزود: ما در جلسات‌مان نظرات مختلف دوستان را شنیدیم و قانون احزاب هم‌اکنون آماده نوبت ارایه به صحن است.

وی همچنین به بیان برخی ویژگی‌های قانون احزاب پرداخت و اظهار کرد: ما احزاب را به طور رسمی مورد توجه قرار دادیم و در این قانون وظیفه حکومت دانسته شده که امکاناتی را در اختیار احزاب قرار دهد و بحث یارانه احزاب را نیز مدنظر قرار دهد. همچنین مسئولیت‌پذیری احزاب و شفافیت نیز از مواردی است که در این قانون لحاظ شده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه با طرح این پرسش که باید ببینیم توقع‌ از خودمان چیست، گفت: آیا توقع‌مان این است که کشور احزاب را به رسمیت بشناسد؟ و آیا ما خودمان را به رسمیت می‌شناسیم؟

زاکانی اافزود: آیا ما خودمان قائل به این هستیم که در امور کلان و ملی فارغ از هر گروه سیاسی به تفاهم فکر و خودمان را نقد کنیم و درباره این مسائل با مردم صحبت کنیم؟ فارغ از این‌که راه باید باز و جرم سیاسی باید تعریف شود چقدر در این مسیر می‌توانیم گام برداریم؟

وی همچنین گفت: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از قانون شفاف است ولی ما به آن تن در نمی‌دهیم و اگر احزاب می‌خواهند در کشور پا بگیرند باید از خود شروع کنند و با مردم صادقانه حزب بزنند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم از حزب فقط پوسته‌اش را مورد توجه قرار دهیم و با محتوای آن کاری نداشته باشیم. باید خودمان درست حرکت کنیم و منشا بی‌اعتمادی نباشیم.

انتهای پیام

کد N39000

وبگردی