آفتاب

زاکانی: احزاب منشاء بی اعتمادی مردم نباشند

زاکانی: احزاب منشاء بی اعتمادی مردم نباشند

تهران-ایرنا-دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اگر احزاب براساس قانون گام بردارند، منشاء بی اعتمادی مردم نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علیرضا زاکانی روز شنبه در نخستین نشست دولت تدبیر و امید با احزاب افزود: توقع این است که فعالیت احزاب در کشور به رسمیت شناخته شود و درعین حال احزاب نیز یکدیگر را به رسمیت بشناسند و در امور ملی و کلان کشور با هم تفاهم داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت نقدپذیری احزاب و تعامل با مردم اظهارداشت: به رغم موانع قانونی موجود، اولین اشکال در حوزه احزاب به خود آنان باز می گردد چراکه حتی بخش شفاف قانون را زیر پا می گذارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر می خواهیم احزاب در کشور پا بگیرد باید از خودمان شروع کنیم و با کادر سازی و داشتن برنامه برای جامعه با مردم درست صحبت کنیم زیرا نمی توان پوسته حزب را بگیریم و با محتوای آن کاری نداشته باشیم.

نماینده مجلس در کمیسیون ماده 10 احزاب با بیان این که موضوع اصلاح قانون احزاب از دولت قبل در این کمیسیون آغاز شد، گفت: آنچه در کمیسیون ماده 10 احزاب نهایی شد گرچه در قالب لایحه به مجلس نرسید اما به عنوان مقدمه ای برای اصلاح قانون احزاب به خانه ملت ارسال شد.

زاکانی یادآور شد: کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار این مقدمه را با دعوت از احزاب و فعالان حزبی مورد بررسی قرار داد و نظرات کارشناسی مجلس را اخذ کرد.

وی، یکی از موارد مورد تصویب در این کمیسیون تخصصی مجلس را حمایت دولت از احزاب بیان کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر اساس این طرح، دولت وظیفه دارد امکان تبلیغ احزاب را فراهم و با اختصاص یارانه و فعالیت های دیگر از آنها حمایت کند و در عین حال احزاب نیز مسوولیت پذیر و فعال باشند.

نخستین نشست هم اندیشی دولت تدبیر و امید با احزاب صبح امروز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) این وزارتخانه آغاز شد.

در این نشست 50 حزب فعال حضور دارند که شاخص دعوت از آنها برگزاری منظم جلسات شورای مرکزی، برگزاری به موقع کنگره و داشتن ترکیب مشخص بوده است.

هدف از برگزاری این نشست تبادل نظر، هم اندیشی و شناسایی موانع پیش روی فعالیت احزاب در کشور است.

سیام(3)**2025**9121**1336
کد N38981

وبگردی