آفتاب
زاکانی در گردهمایی احزاب فعال سیاسی کشور؛

قانون احزاب در نوبت صحن مجلس است/ احزاب از خود شروع کنند

قانون احزاب در نوبت صحن مجلس است/ احزاب از خود شروع کنند

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه همین الان که بخش عمده ای از قانون شفاف است، ما تن به قانون نمی دهیم، گفت: اگر احزاب بخواهند پا بگیرند باید از خودشان شروع کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در اولین نشست هم‌اندیشی وزیر کشور با احزاب و تشکل ها با بیان اینکه بنده به عنوان مسئول کمیته احزاب در مجلس هستم، باید توضیحاتی بدهم، گفت: قانونی که فعلا موجود است برای 32 سال پیش است وزارت کشور از دوره قبل فعال شده و تجاربی را گردآوری کرده است که مقدمه آن ارتباط با 10 حزب کشور بود.

وی افزود: در این دیدار بادامچیان در کنار موسوی لاری دعوت شده بود و همزمان تجارب کمیسیون ماده 10 احزاب در این نشست مورد بررسی قرار گرفت. ممکن است گلایه هایی وجود داشته باشد که بعضی از مصوبات تصویب نشده اما آنچه تصویب شده ماحصل نظر دوستان و اجماع نظرهای کارشناسی بوده است.

زاکانی ادامه داد: قانونی که تصویب شد، قانونی است که در کمیسیون مصوب شده و آماده و در نوبت بررسی در صحن است و این ویژگی را دارد که احزاب را مورد توجه قرار می دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در داخل مجلس برای اولین بار در کمیسیون شوراها از احزاب دعوت شد، تصریح کرد: وظیفه حکومت امکان دادن رسانه به احزاب و حمایت جدی از احزاب است. یکی از دغدغه های کمیسیون ماده 10 احزاب این است که چرا احزاب فعال نیستند ما در کمیسیون احزاب را ملی و استانی تقسیم کردیم و مسئولیت‌پذیری را از احزاب طلب کردیم.

وی با طرح این سال که ما توقع مان از خودمان چیست؟، گفت: ما توقع داریم کشور، حزب را به رسمیت بشناسد، اما باید خودمان، خودمان را به رسمیت بشناسیم. باید در امور انقلابی و کلان با هم تفاهم داشته باشیم و با خودمان روراست باشیم و همدیگر نقد کنیم. به نظر من اولین اشکال به خود ما برمی گردد فارغ از اینکه باید جرم سیاسی تعریف شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه همین الان که بخش عمده ای از قانون شفاف است، اما ما تن به قانون نمی دهیم، تصریح کرد: اگر احزاب بخواهند پا بگیرند باید از خودشان شروع کنند. اگر بخواهند کادرسازی داشته باشند باید صادقانه این کار را انجام دهند. نمی توان حزب را به عنوان یک پوسته در نظر گرفت و با محتوای آن کاری نداشت اگر همدیگر را تحمل کنیم برایمان مشکلی ایجاد نمی شود.

کد N38904

وبگردی