آفتاب
کرباسچی:

بالاترین شخصیت های کشور حزب تشکیل دهند/ هیچ حزبی نباید خود را حق مطلق بداند

بالاترین شخصیت های کشور حزب تشکیل دهند/ هیچ حزبی نباید خود را حق مطلق بداند

دبیر کل حزب کارگزاران با بیان اینکه تا بالاترین شخصیت های مملکت در احزاب حضور نداشته باشند احزاب پا نمی گیرند، گفت: شخصیت های سیاسی باید وارد احزاب شوند و تا این اتفاق نیفتد، احزاب در کشور پا نمی گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین کرباسچی در اولین نشست هم اندیشی وزیر کشور با احزاب و تشکل های سیاسی گفت: در زمان معصوم راه مشخص است بنابراین اگر اختلافی پیش بیاید حرف آن معصوم حجت است، بنابراین تشکیل احزاب جز اختلاف چیز دیگری نیست و با عدالت سازگار نمی باشد.

وی افزود: در زمان غیبت، احزاب می توانند زمینه و فضایی باشند که در مسائل سیاسی جامعه اجتهاد کنند بنابراین هیچ حزبی نباید خود را حق بداند و زمینه تفاهم در زمان غیبت این است که هیچ یک از احزاب خود را حق مطلق ندانند و همان گونه که در مسائل شرعی و فقهی اجتهاد وجود دارد در مسائل سیاسی نیز احزاب می توانند اجتهاد کنند.

دبیر کل حزب کارگزاران با اشاره به ماموریت های اصلی وزارت کشور، گفت: وزارت کشور در زمینه سیاست و امنیت ماموریت دارد و در زمینه امنیت دست آن باز است اما در سیاست فقط موکول به اجرای انتخابات است.

کرباسچی با اشاره به دولت مصدق، گفت: مرحوم مصدق در آن زمان اعلام کرده بود که ما دو هدف داریم یکی نفت و دیگری اصلاح قانون انتخابات. وزارت کشور در این دولت اگر بتواند در کنار سیاست خارجی که زمینه ای برای حل مشکلات اقتصادی است قانون انتخابات را اصلاح کند و با حزبی کردن انتخابات از دخالت کانون های قدرت در انتخابات جلوگیری کند، بزرگترین خدمت را به نظام جمهوری اسلامی و پایداری آن خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات احزاب تصریح کرد: تا زمانی که در احزاب بالاترین شخصیت های کشور و مملکت در آن حضور نداشته باشند احزاب پا نمی گیرند و به قدرت نخواهند رسید.

کرباسچی گفت: تنها نمونه ای که نترسید و در این زمینه سینه سپر کرد کرباسچی بود، من به مسائل دیگر آن کاری ندارم اما تنها شخصیتی بود که در مقام ریاست مجلس حزب تشکیل داد و پای آن ایستاد و بقیه شخصیت های ما نیز باید به نوعی به احزاب نظر داشته باشند و از اینکه حزبشان پیروز نشود، نترسند و تا زمانی که این شخصیت های سیاسی وارد احزاب نشوند، احزاب ما همچنان مشکل خواهند داشت و باید در این زمینه بازنگری شود.

کد N38903

وبگردی