آفتاب

حسینی بوشهری: هسته های گزینش، معیارهای اسلامی را در نظر بگیرند

حسینی بوشهری: هسته های گزینش، معیارهای اسلامی را در نظر بگیرند

قم - ایرنا- مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: هسته های گزینش باید در انتخاب افراد و کارگزاران، از معیارهای اسلامی که در آیات و روایات نیز به آن تاکید شده است، استفاده کنند.

به گزارش ایرنا ، آیت الله ˈسیدهاشم حسینی بوشهری ˈ روز شنبه در دیدار با مدیران و کارکنان هسته های گزینش ادارات قم افزود:نجابت، پاکدامنی،تجربه و کارآزمودگی،اصالت خانوادگی، حسن سابقه، دوراندیشی و ژرف اندیشی و نظر نداشتن به مادیات از جمله معیارهای اسلامی است که هسته های گزینش باید آنها را در انتخاب افراد لحاظ کنند.

وی کار هسته های گزینش در کشور را بسیار مهم، حساس و مبنای هر نوع حرکت سازنده و ارزشمند دانست.

امام جمعه موقت قم ادامه داد: در نظام اسلامی معیارهای علمی، رفتاری، اخلاقی و انسانی برای پذیرش مسوولیت ها وجود دارد که در نظام های دیگر، این همه دقت و ملاحظه انجام نمی شود.

وی گفت: البته آنها هم معیارهایی دارند اما آن دقتی که اسلام برای به کارگیری کارگزاران و جذب نیروهای انسانی لحاظ کرده است را در نظام های دیگر نمی بینیم.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگر سخنان خود گفت: نباید ارتباطات و حب و بغض ها در کار هسته های گزینش تاثیر داشته باشد.

وی گفت: هسته های گزینش باید علاوه بر وظایفی که در انتخاب افراد دارند در جلسات خود ابتکارات و خلاقیت هایی را نیز برای شناسایی بهترین ها به کار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در این دیدار به نمایندگی از هسته های گزینش ادارات استان با ارائه گزارشی از هسته های گزینش قم گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون 9 هزار پرونده بررسی شده است که کمتر از پنج درصد افراد نتوانستد شرایط لازم را احراز کنند و مابقی جذب شده اند.

ˈمحمدحسین امین جعفریˈ افزود: 92 نیروی موظف و 85 نفر به صورت پاره وقت در هسته های گزینش استان مشغول فعالیت اند.ک/2

553/ 550/
کد N38811

وبگردی