آفتاب

تظاهرات بحرینی‌ها علیه سرکوبگری‌های رژیم آل‌خلیفه

تظاهرات بحرینی‌ها علیه سرکوبگری‌های رژیم آل‌خلیفه

مردم بحرین در روزهای آغازین سال 2014 میلادی با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای خواهان اصلاحات دموکراتیک در این کشور شده و ادامه سرکوب‌گری‌های رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الوسط بحرین، جمعی از مخالفان بحرینی نخستین روزهای سال 2014 میلادی را با تظاهرات گسترده علیه رژیم آل خلیفه آغاز کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که روز جمعه در منامه برگزار شد، با سر دادن شعارهایی خواهان برقراری دموکراسی در این کشور و آزادی زندانیان سیاسی از زندان های رژیم آل‌خلیفه شدند.

همچنین شرکت‌کنندگان در این تظاهرات استفاده رژیم آل خلیفه از زور برای سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم بحرین را محکوم و اعلام کردند تنها راهکار سیاسی برای حل بحران در بحرین کنار گذاشتن گزینه امنیتی است.

تظاهرکنندگان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: خواسته‌های مردم بحرین کاملا آشکار است و مردم گزینه اعتراضات مسالمت‌آمیز را انتخاب کرده‌اند و تا تحقق مطالبات خود دست از اعتراضات بر نخواهند داشت و خواهان تحقق دموکراسی حقیقی هستند و هرگز از حقوق اساسی و بدیهی خود دست نخواهند کشید.

گروه‌های مخالف بحرینی ر ادامه اعلام کردند: اقدامات امنیتی و سرکوبگرانه نظام بحرین نشانگر ضعف مقامات در مقابل منطق و عقلانیت مردم و ملی‌گراها است.

انتهای پیام

کد N38752

وبگردی