آفتاب

تقویت تعامل وزرا و نمایندگان راهگشای مشکلات

تقویت تعامل وزرا و نمایندگان راهگشای مشکلات

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت تقویت تعامل و ارتباط دولت و وزرا با نمایندگان، مشکلات فیمابین دو قوه حل می‌شود و نیازی به طرح سوال از وزرا وجود نخواهد داشت.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر لزوم برقراری تعامل دو طرفه بین مجلس و دولت، اظهار کرد: من خودم به عنوان رییس یک کمیسیون دو هفته دنبال وزیر اقتصاد بودم اما نتوانستم ایشان را پیدا کنم. وقتی نمایندگان می‌بینند به وزیر یا معاون وزیر دسترسی ندارند طبیعی است سوالات و ابهامات در ذهن‌شان باقی می‌ماند.

وی افزود: نمایندگان کار شخصی با وزرا ندارند بلکه پیگیر کار مردم هستند بنابراین وقتی نتوانند با کابینه ارتباط برقرار کنند ناچار به طرح سوال از وزرا در مجلس خواهند شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس یادآور شد: مثلا وزیر نیرو مهندس چیت‌چیان قرارداد دولت گذشته با آستان قدس برای اجرای راه‌آهن گرگان، بجنورد، شیروان و مشهد را یک دفعه لغو کرد در حالی که نه تنها جلسه‌ای در این رابطه با نمایندگان استان‌های مربوطه برگزار نشد بلکه نظر نمایندگان هم پرسیده نشد. طبیعی است در این شرایط وزرا با سوال نمایندگان مواجه می‌شوند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طرح سوالات زیاد از وزرا در مجلس را مورد قبول نمی‌داند، در عین حال گفت: دولت باید ارتباطش را با مجلس جهت رفع مشکلات مردم قویتر کند به ویژه اینکه این دولت مثل دولت گذشته سفرهای استانی وسیعی ندارد که مستقیما با مردم در ارتباط باشد بنابراین نمایندگان می‌توانند مشکلات مردم را به دولت منتقل کنند.

عزیزی با تاکید بر اینکه بسیاری از سوالات و ابهامات نمایندگان با تعامل، گفت‌وگو و برگزاری جلساتی با وزرا حل خواهد شد، اظهار کرد: در بسیاری از موارد وزرا در دسترس نیستند بنابراین توصیه ما این است که دولت ارتباط خود را با مجلس بیشتر کند زیرا با تعامل بیشتر و تعقل و تدبیر مشکلات حل شدنی است و نیازی به طرح این تعداد سوال از وزرا وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N38743

وبگردی