آفتاب

ماراتن بررسی بودجه 93 امروز در کمیسیون تلفیق آغاز می شود

ماراتن بررسی  بودجه 93 امروز در کمیسیون تلفیق آغاز می شود

بررسی لایحه بودجه سال 1393 در حالی از ظهر امروز در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی آغاز می شود که بر اساس آیین نامه گزارش این کمیسیون بهمن ماه در صحن مجلس مورد بررسی نمایندگان قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر بررسی لایحه بودجه سال 1393 از ظهر امرزو در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی آغاز می شود. بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعضای کمیسیون تلفیق 2 هفته فرصت دارند تا بررسی این لایحه را به پایان برسانند بنابراین در صورت عدم تمدید فرصت کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه باید تا پایان دی ماه بررسی این لایحه در کمیسیون به پایان رسیده و لایحه بودجه برای بررسی نهایی به صحن مجلس ارسال شود. در صورتی که بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق در مهلت اولیه به پایان نرسد این مهلت تا 15 روز قابل تمدید است.

بر اساس این گزارش رئیس جمهور 17 آذر ماه لایحه 190 هزار میلیاردی بودجه 93 را به مجلس تقدیم کرد و دو روز بعد از آن نوبخت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در جلسه ای غیر علنی از نمایندگان خواست با توجه به شرایط اقتصادی تغییرات زیادی در این لایحه اعمال نکنند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه تقدیم بودجه ابراز امیدواری کرد که در ایام دهه فجر کار بررسی لایحه بودجه را به پایان برسانند.

کمیسیون های تخصصی مجلس گزارش بررسی خود از لایحه بودجه را به کمیسیون تلفیق ارسال کردند تا این کمیسیون پیشنهادات کمیسیون های مختلف را برای ارسال گزارش نهایی از لایحه بودجه به صحن مجلس بررسی کند.

هنگام طرح لایحه بودجه در مجلس، جلسات باید بلاانقطاع در کلیه ایام هفته غیر از جمعه و تعطیلات رسمى، حداقل روزى چهار ساعت منعقد گردد و تا موقعى که شور و مذاکره پایان نیافته و رأى مجلس اخذ نشده است از دستور خارج نمى‏ شود و هیچ لایحه یا طرح دیگر نمى‏ تواند مطرح باشد.

 

کد N38585

وبگردی