آفتاب

درگیری میان اخوان المسلمین ونیروهای امنیتی مصر 17 کشته به جا گذاشت

درگیری میان اخوان المسلمین ونیروهای امنیتی مصر 17 کشته به جا گذاشت

تهران-ایرنا- درگیری های روز گذشته میان نیروهای امنیتی مصر و اخوان المسلمین در استان های مختلف مصر 17 کشته و 57 زخمی برجاگذاشت.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال، یک مقام امنیتی مصر گفت:درگیری میان طرفداران اخوان المسلمین ونیروهای امنیتی در بعضی استان های مصر 17 کشته و تعدادی زخمی به جا گذاشت که 17 تن از زخمی ها از نیروهای امنیتی هستند.

وی افزود:آمار قربانیان شامل 10 کشته در قاهره ، 3 کشته در بالفیوم ،دو کشته در اسکندریه ،یک کشته در اسماعیلیه و یک تن دیگر در بالمنیا است.

این منبع افزود: دستگاه های امنیتی 258 تن از طرفداران اخوان المسلمین را در تظاهرات بعضی استان های مصر دستگیر و زندانی کردند.

این در حالی است که ˈاحمد کاملˈ مشاور مطبوعاتی وزارت بهداشت آمار کشته ها را 13 تن ذکر کرد و گفت:تظاهرات روز گذشته طرفداران اخوان المسلمین در قاهره و دیگر استان ها 13 کشته و57 زخمی به جا گذاشت.

طرفداران اخوان المسلمین در قاهره وچند استان دیگر روز گذشته در اعتراض به کودتای نظامی ،مخالفت با طرح قانون اساسی ،درخواست آزادی دانشجویان واعضای اخوان المسلمین از زندان دست به تظاهرات و راه پیمایی در قاهره و دیگر استان های مصر زدند که با دخالت پلیس به درگیری انجامید.

مترجمام** 1453
کد N38545

وبگردی