آفتاب

سناتور مک‌کین: اسرائیل نگران معاهده صلح است

سناتور مک‌کین: اسرائیل نگران معاهده صلح است

جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا گفت، نخست‌وزیر اسرائیل به شدت نگران بخش‌هایی از پیشنهاد وزیر امور خارجه آمریکا در میانجی‌گری برای دستیابی به صلح میان اسرائیل و فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان مک‌کین، سناتورجمهوری‌خواه آمریکایی روز جمعه این اظهارات را در قدس مطرح کرد؛ جایی که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در دهمین سفر خود به دنبال میانجی‌گری میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان برای دستیابی به صلح است.

جان کری در ظرف دو روز دو مرتبه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد و برای سفر به رام‌الله که اواخر روز جمعه صورت گرفت، برنامه‌ریزی کرد. وی در آنجا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده است.

سناتور مک‌کین گفت که با نگرانی‌های نتانیاهو درباره این مساله که آیا بخشی از برنامه جان کری قابل اجراست یا خیر موافق است. این بخش‌ها مربوط به گزینه‌های قابل قبولی است که امنیت اسرائیل را به مخاطره نمی‌اندازد.

مک‌کین به همراه چند سناتور جمهوری‌خواه دیگر از جمله جان باراسو و لیندسی لوهان، در اسرائیل بود و قرار است این سناتورها به افغانستان نیز بروند.

انتهای پیام

کد N38494

وبگردی